مدیرعامل ستاد دیه کشور در گفت و گو با روزنامه «شهروند» اظهار داشت: زندانیانی که به خاطر بدهی، پشت میله‌های زندانند، همیشه چشم انتظار خیران‌اند که قفل‌ها را بشکنند و آزادشان کنند.

اسدالله جولایی  می‌گوید که دایره خیران، بزرگتر شده، همان‌ها که در گروه‌های مختلف، برای آزادی زندانیان پول جمع می‌کنند، پزشکان، بازاریان، ورزشکاران و هنرمندان و حالا در چند‌سال اخیر، دانش آموزان، حلقه نیکوکاری را وسیع‌تر کرده‌اند.

جولایی می‌گوید که مشارکت اجتماعی مردم برای آزادی زندانیان بیشتر از قبل شده و فضای مجازی، زمینه جمع‌آوری کمک‌های مالی مردم را بیشتر از قبل فراهم کرده: «اخیرا دانش‌آموزان، حرکت‌های خیرخواهانه قابل توجهی برای آزادی زندانیان انجام می‌دهند، مثلا یکی از موسسه‌های آموزشی در سه سال، شش زندانی را آزاد کرده که در جای خود، قابل توجه است. امسال هم چندین مدرسه، برای آزادی زندانیان کمک‌های مالی کردند.»

با این‌که تعداد بدهکاران مهریه در زندان کم نیست اما براساس آنچه مدیرعامل ستاد دیه اعلام می‌کند، خیران خیلی رغبتی برای آزادی این زندانیان ندارند، چرا که معتقدند این افراد خودشان، مبلغ را در شرایطی که بالغ و عاقل بودند، تعیین کرده‌اند.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 760946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    4 1
    مگه موقع ازدواج كر و كور بودند كه مهريه نكنند ادم به اندازه دهنش لقمه بر مىداره چاقو كه دم گردنشون نبوده بهتر فرهنگ سازى كنيد اقايون شوخى نگيرند قبل عروسى يه مشاوره با وكيل داشته باشند بعد با سر از شوق حليم بيفتند تو ديگ جزغاله بشند