روزنامه اطلاعات نوشت: زمانی مرحوم امام خمینی(ره) به برخی اعضای کمیته‌ها خطاب کرده بودند (قریب به این مضمون) که اگر برای تعقیب ضدانقلاب و منافقین، به ناچار وارد منزلی شدند و در آنجا مشاهده کردند که در محیط خصوصی مشغول لهو و لعب و استعمال و شرب حرام هستند، نباید پیگیری و افشا کنند و حق تعقیب ندارند. زیرا حریم خصوصی باید از هر نظر امنیت داشته باشد و بالاترین سطح امنیت اجتماعی برای ایجاد همین احساس امنیت در نظر گرفته می‌شود.

روایات و اقوال از گفتار و سیرة ائمة اطهار(س) نیز بر همین امر گواهی می‌کند. به همین دلیل آزادی و امنیت افراد در حریم خصوصی بسیار مورد تأکید در شرع و عرف و قوانین موضوعه بوده و هست.

با این اوصاف چگونه کسانی به خود اجازه میدهند اسباب و تصاویر و اسرار زندگی مردم را به اسم امنیت و مسئولیت در این حیطه بکاوند و سپس گزیده‌ای از این اسناد و برخی از این اسرار یا تصاویر شخصی را در شبکه‌های عمومی در معرض عموم و مرآی همگان قرار دهند؟ دستگاه‌هایی که اجازه و امکان و مهمتر از همه مجوزهای قانونی و مشخص برای تجسّس دارند باید کارآزموده‌ترین و وثیق‌ترین و بهترین کادرها را برای این امر در نظر گیرند و همانها را نیز تحت نظارتی سخت‌گیرانه و پاسخگو قرار دهند.

نمی‌توان به کسی قدرتی فوق‌العاده در این عرصه داد که فاقد باور و شرایط و تعهدات سنگین باشد. این امر نیازمند فرهنگ و ظرفیت اخلاقی و آموزش ویژه است.

صریح و واضح بر اساس یک مصداق مشخص سخن می‌گویم. تصویرهای خصوصی از معاون سازمان محیط زیست کشور چه دلالتی دارد جز انحطاط و سقوط اخلاقی در برخی از حساس‌ترین مدارج و دستگاه‌هایی که باید حرمت نگه دار و پاسدار حیثیت و حریم و آبروی
تک‌تک مردمان این وطن باشد؟!

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    2 0
    وقتی معیارهای کارامدی افراد را با چیزهای دیگری عیر تخصص و کار می سنجیم باید به این وضعیت مملکت دچار بشیم. این وضعیت اقتصادی و فساد حق ماست. از ماست که بر ماست.
  • mim A1 ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    6 0
    مدیر اطلاعات جناب دعایی عموما با انصاف و منطق با قضایا برخورد میکنند
  • بی نام IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    7 0
    در تمام زمینه‌های اخلاقی سقوط بدی داشتیم و این شیوه‌های زشت از فردا در بین مردم عادی هم خواهد شد و اینگونه است که سقوط فرهنگی یک جامعه دومینو وار کلید می‌خوره.
  • حمزه A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    0 3
    اینکه حریم خصوصی باید رعایت وحفظ حرمت انسان حتی کفار صورت بگیرد حرفی انسانی است چه برسد به اسلامی وشرعی ولی ایکاش آن روزنامه که اینطور از حریم خصوصی یک خانواده دفاع میکند. از حریم خصوصی ملت ایران هم دفاع می کرد و در مذمت این آدم جاسوس که وقتی فهمیده که کار تمام است و پرده افتاده است فرار کرد تا جرم خیانت خود را نبیند
  • علی A1 ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    5 0
    اونها از بیخ با حریم خصوصی مخالفن و هر چیزی که به نفعشون باشه انجام میدن و از ریختن آبروی رقیب هیچ ترسی ندارن. دقیقاً انحطاط اخلاقی محسوب میشه.
  • خسرو A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    2 5
    چقدر شیک تلاش میکنن که نشون بدن که انگار دلیل فرار کاوه مدنی این عکسها بود درضمن فراموش نکنید این عکسها خصوصی نبوده بلکه در یه مکان عمومی متعلق به جمهوری اسلامی بوده