60 نماینده پارلمان اروپا از کشورهای عضو خواستند بازی‌های جام جهانی در روسیه را تحریم سیاسی کنند و مقامات خود را به این مراسم نفرستند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از دویچه وله، آنها دلیل این امر را "سیاست‌های مخرب" رئیس جمهوری روسیه اعلام کرده‌اند.

در نامه ۶۰ نماینده پارلمان اروپا که عضو پنج فراکسیون و شهروند ۱۶ کشور این اتحادیه هستند از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواسته شده که به کشورهای انگلیس و ایسلند بپیوندند و جام جهانی فوتبال روسیه را تحریم سیاسی کنند.

اعضای دولت و نمایندگان سلطنتی انگلیس اعلام کرده‌اند که برای دیدن بازی‌های جام جهانی فوتبال به روسیه نخواهند رفت.

در نامه این ۶۰ نماینده از جمله آمده است: سوء‌قصد با سم در سالزبوری، تازه‌ترین فصل به سخره کشیدن ارزش‌های اروپایی از طرف ولادیمیر پوتین است.

دلایل این نمایندگان برای تحریم سیاسی جام جهانی فوتبال از جمله حمایت روسیه از رئیس جمهوری سوریه، "حمله بی‌رحمانه به اوکراین"، "حملات سیستماتیک هکری " و "دخالت در انتخابات برای بی‌ثبات کردن اتحادیه اروپا" هستند.

این ۶۰ نماینده البته خواستار شرکت ورزشکاران در بازی‌های جام جهانی فوتبال هستند اما بر این باورند که با تحریم سیاسی این بازی‌ها از طرف نمایندگان بلندپایه کشورهای اروپایی "خط‌مشی اقتدارگرایانه و ضدغربی پوتین تقویت نخواهد شد".

نمایندگان موافق تحریم سیاسی جام جهانی فوتبال همچنین به وضعیت ناگوار رسانه‌ها و منتقدان پوتین اشاره می‌کنند و می گویند، نمی‌خواهند رئیس جمهوری روسیه با برگزاری این بازی‌ها در موضع بهتری نسبت به قبل از این مسابقات قرار گیرد.

سازمان دهندۀ این نامه اعتراضی خانم ربکا هارمس، نماینده حزب سبزها در پارلمان اتحادیه اروپا است و این نامه با ۶۰ امضا از مجموع ۷۵۱ نماینده پارلمان اتحادیه اروپا نشان از موافقت هشت درصد نمایندگان با تحریم سیاسی جام جهانی فوتبال دارد.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، پس از سوء‌قصد با سم در سالزبوری در روزهای میانی ماه مارس اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مناسبتی برای تحریم مسابقات جام جهانی فوتبال وجود ندارد. او توضیح داد که ابتدا باید درباره این حمله تحقیق شود.

اکنون سران کشورهای اتحادیه اروپا اعلام کرده‌اند که روسیه "به احتمال زیاد" مسئولیت حمله به سرگئی اسکریپال جاسوس سابق روسیه و دخترش یولیا اسکریپال در سالزبوری را به عهده دارد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =