دبیر مبارزه با مواد مخدر استان زنجان:  خانواده رکن اصلی پیشگیری از اعتیاد است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به نقش موثر خانواده ها در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مواد مخدر، تاکید کرد: خانواده رکن اصلی پیشگیری از اعتیاد است و باید در اولویت آموزش ها و ارتقاء آگاهی های عمومی قرار گیرد.

به گزارش خبرآنلاین ،عبدالرضا شهبازی در نخستین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سال جدید که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، استاندار زنجان، رئیس کل دادگستری استان و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی برگزار شد، ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه و تقویت باورهای دینی را در کاهش آسیب های اجتماعی و اعتیاد موثر دانست و اظهار کرد: بررسی ها نشان می دهد خانواده هایی که از اعتقادات مذهبی بالاتری برخوردار بودند کمتر در معرض آسیب های اجتماعی و اعتیاد قرار گرفته اند.
این مقام مسئول ادامه داد: می توان از ظرفیت بالای علما و شورای فرهنگ عمومی استان در افزایش فرهنگ و آگاهی های عمومی جامعه برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مقابله با مواد مخدر استفاده کرد.
وی با بیان اینکه رویکرد دولت و ستاد مبارزه با مواد مخدر، توجه جدی به مباحث فرهنگی و اجتماعی در کنار اقدامات مقابله ای است، تاکید کرد: نباید امر مبارزه با مواد مخدر را تنها از وظایف دولت دانست بلکه با فراهم سازی بستر مناسب برای جلب و توسعه مشارکت های عمومی مردم، باید از ظرفیت های مردمی در جامعه بهره بُرد.
شهبازی با اشاره به برخی آمارها از اقدامات انجام شده در راستای مقابله و مبارزه با مواد مخدر در استان، خاطرنشان کرد: طی یکسال گذشته 7 هزار معتاد در استان زنجان تحت درمان مستمر برای ترک اعتیاد قرار گرفته اند و اکنون 93 مرکز درمانی سرپایی دولتی و غیردولتی در استان زنجان وجود دارد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان افزود: در استان زنجان کاهش 20 درصدی آمار فوتی ناشی از سوء مصرف مواد مخدر را شاهد بوده ایم.
وی طبق آمارهای ارائه شده، افزایش تحصیلات و مهارت های علمی جوانان را یکی از عوامل کاهش ابتلا به مواد مخدر عنوان کرد و یادآور شد: بر اساس تفاهم نامه منعقده با اداره کل فنی و حرفه ای استان در جهت ارائه آموزش های مهارتی رایگان به معتادین بهبود یافته و خانواده های آسیب دیده بیش از هزار نفر طی یکسال اخیر تحت آموزش قرار گرفته اند.
شهبازی خاطر نشان کرد: تامین بیمه اشتغال بهبود یافتگان، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و افزایش 69 درصدی اعتبارات سازمان های مردم نهادی که در کنترل و کاهش معضلات اجتماعی از جمله اعتیاد فعالیت می کنند از جمله تکالیف قانونی ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان در پایان خواستار عضویت و حضور مستمر نماینده شورای استان و نماینده سازمان های مردم نهاد در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان شد.
گفتنی است در پایان این جلسه از تلاش های فرماندار ایجرود و فرمانده نیروی انتظامی این شهرستان که اهتمام ویژه ای در پیشبرد برنامه های ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان داشته اند تجلیل شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =