رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد دو رویکرد اصلی این ستاد در سال جاری را افزایش بهره‌وری و استفاده حداکثری از ظرفیت های مردمی برشمرد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدرضا کلایی ظهر امروز و در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور تشریح اقدامات مدیریت شهری مشهد برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) در کشور عراق برگزار شد، با بیان اینکه شهرداری مشهد براساس سیاست های کلی شورای پنجم همانند سالهای گذشته در جهت خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) امسال نیز خدمات مورد نیاز شهروندان را تامین خواهد کرد، اظهارکرد: فعالیت‌ها در دو حوزه حمل و نقل در کشور عراق و همچنین ارائه خدمات نظافت انجام خواهدشد.

وی با اشاره به اینکه 100 دستگاه اتوبوس در مسیر شوملی به نجف اشرف و 3 دستگاه یدک‌کش و تعمیرات اتوبوس در این مسیر فعالیت خواهندکرد، گفت: در حوزه ارائه خدمات‌ نظافتی نیز 600 نفر از پاکبانان و همکاران حوزه خدمات شهری در 17.5 کیلومتر مربع از شهر نجف اشرف مشغول خدمت خواهند بود.
کلایی ادامه داد: یکی از تاکیدات مدیریت شهری، حفظ سطح خدمات و حفظ سطح خدمات مطابق با سال گذشته خواهد بود و مساحت معابر جهت نظافت و ارائه خدمات حمل و نقل ثابت نگه داشته شده است.
رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد خاطر نشان کرد: یکی از نکات مورد توجه در ستاد اربعین امسال، کاهش هزینه‌ها و افزایش حداکثری بهره‌وری نیروی انسانی و ابزارآلات لازم است؛ خدمات رسانی در اربعین حسینی مانور اقتدار مدیریت شهری بوده و از این رو سعی داریم با تکنیک های سال گذشته حاضر شویم و طبق همین اصل بنا داریم علی‌رغم افزایش قیمت ارز، با بودجه سال‌های گذشته، خدمات مناسب به عزاداران حسینی(ع) ارائه دهیم.
کلایی با بیان اینکه شهرداری مشهد خدمت در اربعین حسینی را برای کارکنان خود به مثابه پاداش درنظر گرفته است، گفت: بسته های فرهنگی و آموزشی مختلفی پیش‌بینی شده و امیدواریم بتوان در جهت تقویت حس برادری و مودت میان هموطنان ایرانی و ساکنان کشور عراق گام برداشت.
وی با بیان اینکه طبق اذعان رسانه های مختلف، محافل علمی و تخصصی و شهرداران کلانشهرهای کشور، مدیریت شهری مشهد به لحاظ خدمت‌رسانی رتبه نخست را داشته است، تصریح کرد: سال گذشته شهرداری مشهد مسئول خدمت رسانی در شهر نجف و شهرداری تهران نیز موظف به خدمت در شهر کربلا شد؛ طبق بازتاب‌ها، خدمات ارائه شده در شهر نجف به مراتب بهتر از کربلا معلی بوده است.
وی افزود: کشور عراق فشار بسیاری به مدیریت شهری مشهد وارد کرد تا خدمت‎رسانی در شهر سامرا نیز برعهده مجموعه شهرداری مشهد باشد.
رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد تصریح کرد: هیچ خللی در خدمت‌رسانی به شهروندان مشهدی در این بازه زمانی ایجاد نخواهد شد و این امر پیوسته مورد توجه مدیریت شهری بوده است؛ پس از پایان یافتن اربعین حسینی، مشهدمقدس میزبان خیل عظیم شیفتگان امام رضا(ع) است و لذا تمامی نیروها در اسرع وقت به مشهد بازخواهند گشت تا آماده خدمت رسانی در دهه پایانی ماه صفر باشند.
کلایی با بیان اینکه مدیریت شهری مشهد طبق وظایف تعریف شده از سوی استاندار که رئیس ستاد اربعین استان است، اقدام خواهد کرد، گفت: وظیفه مقرر شده را با کیفیت حداکثری ارائه خواهیم کرد و در این مسیر هیچ کوتاهی نخواهدشد.
وی اظهارکرد: دانش فنی ما در حوزه خدمت‌رسانی قابل مقایسه با سال گذشته نیست و هرساله به این تجربه افزوده می‌شود؛ بدون شک امسال در عین افزایش کیفیت، هزینه های سرشکن‌ شده به ازای هر واحد خدمت، کاهش یافته است.
کلایی از اعزام 70 نفر نیروی ستادی به کشور عراق خبرداد و گفت: سطح فعالیت ها بسیار سنگین بوده و کار سخت و طاقت‌فرسایی در پیش است؛ در این موضوع باید بتوانیم با تعداد کم نیرو، همان سطح خدمت گذشته را ارائه دهیم.
رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد با بیان اینکه اربعین وجه مردمی پررنگی دارد و معتقدیم باید این مهم حفظ شود، گفت: مشارکت مردمی را نباید تحت‌الشعاع امکانات خود قرار دهیم و مدیریت شهری و شهرداری مشهد باید بیشتر نقش هماهنگ کننده گروه های مردمی را داشته باشد.
کلایی خاطرنشان کرد: امیدواریم در پایان مراسم اربعین امسال، مشارکت مردم و گروه های مردمی در انجام خدمات و هماهنگی توسط مدیریت شهری را بعنوان شاخص ترین اقدام خود مطرح کنیم و اگر به این هدف نائل شویم، سالهای آینده میتوانیم در جهت پررنگ شدن آن گام برداریم.
وی در ادامه با بیان اینکه آستان قدس رضوی سطح خدمات خود را در مرز ایران و کشور عراق گسترش داده است، گفت: بسیار خرسندیم که اقشار مختلف مردمی اعم از نانوایان، روحانیون، آشپزخانه‌ها، پزشکان و پرستاران و کامیون‌داران و ... با وجود شرایط دشوار اقتصادی بسیار حضور پررنگی داشته اند.
کلایی خاطرنشان کرد: به لحاظ قانونی نیرویهای ستادی شهرداری تحت عنوان ماموریت به کشور عراق اعزام می‌شوند ولی هیچ دریافتی تحت عنوان حق ماموریت دریافت نخواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به خواهرخواندگی دو شهر نجف اشرف و مشهدمقدس، تصریح کرد: یکی از نکات مورد توجه ما کارکردن روی پیوندهای فرهنگی میان دو کشور است و باید در جهت تعمیق آنها تلاش کرد؛ اربعین فرصتی مناسبی برای تحقق این مهم است.
کلایی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون ایجاد سوله هایی توسط مدیریت شهری در کشور عراق، گفت: این سوله ها براساس مصوبه شورای چهارم شهر مشهد ایجاد شده که زمین توسط عتبه علویه تامین و شهرداری مسئول ساخت سوله شده است تا به صورت اشتراکی از آن استفاده کنند؛ با تغییر مدیریت عتبه علویه، تصمیم‌گیری های این حوزه دچار تاخیر شد و با رایزنی های صورت گرفته، امیدواریم پس از اربعین حسینی برنامه ریزی منظمی برای بهره برداری شهروندان مشهدی ایجاد شود.
رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد با بیان اینکه یکی از تاکیدات شورای شهر موضوع افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها و استفاده حداکثری از ظرفیت های مردمی است، افزود: مراسم بدرقه این کاروان با شعار «حب الحسین(ع) یجمعنا» روز 3 شنبه، 24 مهرماه، ساعت 15 در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 811973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =