گردشگری سلامت در سال‌های اخیر موجب سرازیر شدن تعداد زیادی از افراد نیازمند درمان به کشورهای مختلف شده است. اگر قبل از این بیماران مجبور بودند در بیمارستان‌هایی میان شهرهای شلوغ خودشان بستری شوند، حالا آمارها نشان می‌دهد بیش از ۱۱ میلیون نفر در یک سال گذشته فقط برای استفاده از امکانات درمانی به کشورهای دیگر سفر کرده‌اند، چه برسد به شهرهای مجاورشان! البته آمارهای غیر رسمی تعدادی فراتر از این مقدار را اعلام می‌کنند.

کشورهایی که در این مطلب از آن‌ها نام برده شده براساس گزارش‌های رسمی انتخاب شده‌اند، گزارش‌هایی که نشان دهنده‌ی بیشترین سفر به قصد درمان و دارا بودن امکانات درمانی و رفاهی با کیفیت بالا در این کشورها هستند. بهترین کشورهای گردشگری سلامت سعی می‌کنند علاوه بر این که بیمارستان‌هایشان امکانات درمانی و کادر متخصص داشته باشند، محل‌هایی برای تفریح و تقویت روحیه هم باشند.

۱. برزیل
زیبایی برای مردم برزیل اهمیت زیادی دارد و همین فرهنگ باعث شده رتبه سوم بیشترین عمل‌های زیبایی را بعد از چین و آمریکا به خود اختصاص دهد. بخش بزرگی از افرادی که به برزیل سفر می‌کنند هدفشان استفاده از عمل‌های زیبایی مثل جراحی‌های پلاستیک است. این نوع عمل‌های زیبایی در برزیل هزینه‌ی به نسبت کمتری نسبت به سایر کشورها دارد. تعداد زیادی از سلبریتی‌های مشهور هم برای عمل‌های زیبایی به برزیل رفته‌اند که همین بر اشتیاق گردشگران برای سفر به یکی از بهترین کشورهای گردشگری سلامت افزوده است.

برزیل

برزیل

۲. مالزی
مالزی بهترین امکانات درمانی نسبت به هزینه را در اختیار میهمانان قرار می‌دهد. بیشتر گردشگران سلامت مالزی از جنوب شرق آسیا هستند چون تفاوت هزینه در آنجا بسیار بالا است و علاوه بر آن، مردم کشورهای مسلمان به واسطه‌ی فرهنگ اسلامی مالزی ترجیح می‌دهند برای درمان به مالزی بروند. بیماران در بیمارستان‌هایی با اتاق‌های زیبا که بیشتر شبیه هتل هستند تا بیمارستان، بستری می‌شوند. برخی بیمارستان‌ها دارای استخر آب‌درمانی هستند. در صورت درخواست بیمار، افراد متخصص و کمک‌کننده از فرودگاه تا رسیدن به بیمارستان بیمار را همراهی می‌کنند.

مالزی

مالزی

۳. هند
هند شهرت دیرینه‌‌ای در گردشگری دارد و صنعت گردشگری آن هم توسعه‌ی قابل توجهی داشته است. مردم کشورهای غربی با سفر به هند می‌توانند تا ۸۵ درصد در هزینه‌های درمانی خود مثل عمل‌های جراحی، صرفه‌جویی کنند. به علاوه گردشگران سلامت می‌توانند از تورهای گردش به جاذبه‌های مشهوری مثل تاج‌محل به صورت همزمان با دوره‌ی درمانشان بهره‌مند شوند. خدمات گردشگری سلامت بیمارستان‌های هندی شامل خدمت‌رسانی و حمل و نقل از فرودگاه تا بیمارستان، وای فای در اتاق‌های بیمارستان و آشپزهای مخصوص برای پخت غذاهای دلخواه، اما رژیمی است.

هند

هند

۴. تایلند
تایلند به عنوان سرزمین لبخند شهرت یافته و هر سال میزبان میلیون‌ها گردشگر در سواحل کم نظیرش است، از سویی دیگر یکی از بهترین کشورهای گردشگری سلامت نیز محسوب می‌شود. گردشگری سلامت در تایلند از دهه‌ی ۷۰ میلادی در حال توسعه بوده و اکنون هم به واسطه‌ی آسان بودن دریافت ویزا و خدمات ارزان قیمت، میزبان بیماران و گردشگران سلامت از کشورهای مختلف دنیا است.

در تایلند خدمات دندانپزشکی، درمان‌های مرتبط با پوست و زیبایی، پرطرفدار هستند. در کنار بیمارستان‌های مجهز می‌توانید از خدمات باغ‌های مخصوص ریکاوری، درمان‌های ریلکسیشن و ماساژ تایلندی لذت ببرید.

تایلند

تایلند

۵. ترکیه
ترکیه که شهرهای گردشگر پذیری مثل استانبول و ازمیر را در خود دارد و نقطه‌ی تلاقی غرب و شرق به شمار می‌رود یکی دیگر از بهترین کشورهای گردشگری سلامت است. در اکثر خدمات پزشکی، زمان انتظار در حد صفر است و خدماتی مثل پیوند اعضا، تست‌های ژنتیک و جراحی مغز و اعصاب پرطرفدارترین مواردی هستند که بیماران برای دریافت خدماتشان به ترکیه مراجعه می‌کنند. مسافرانی که به قصد درمان به ترکیه سفر می‌کنند، تخفیف بلیط هواپیما شاملشان می‌شود. همچنین در کنار خدمات پزشکی مجهز، گردشگران می‌توانند از آبگرم‌های معدنی و حمام‌های سنتی هم لذت ببرند.

ترکیه

ترکیه

۶. کاستاریکا
از آنجایی که اقتصاد کاستاریکا در حال ترمیم است، گردشگری سلامت یک اولویت ویژه در این کشور محسوب می‌شود. این کشور کوچک آمریکای مرکزی پر از آبشارها، آتشفشان‌ها و سواحل بکر و زیبا است. در بخش سلامت و درمان هم رتبه‌ی بالایی از نظر خدمات حتی بالاتر از برخی کشورهای غربی دارد. خدمات دندانپزشکی، زیبایی، درمان سرطان، جراحی چشم و کاهش وزن از بهترین خدمات در کاستاریکا هستند.

کاستاریکا

کاستاریکا

۷. مکزیک
مکزیک علاوه بر این که برای موزه‌های هنر، غذاهای تند محلی، فرهنگ خاص مکزیکی و آثار به جا مانده از مایاها شهرت دارد، چندین سال است که یک مقصد ویژه‌ی گردشگری سلامت برای آمریکایی‌ها محسوب می‌شود. البته وجود امکانات و تفاوت هزینه‌ها باعث شده از کشورهای دیگر هم با هدف درمان به مکزیک سفر کنند. با انتخاب مکزیک برای درمان تا ۶۰ درصد از هزینه‌ها کاهش می‌یابد. شهرهای بزرگ مکزیک هم مهم‌ترین مقاصد گردشگری سلامت هستند.

مکزیک

مکزیک

۸. تایوان
در تایوان خدمات پزشکی قلب و عروق، غربالگری سلامت، ارتوپدی و خدمات درمانی پیشگیرانه، از کیفیت بالایی برخوردارند. بیمارستان دانشگاه تایوان، بهترین بیمارستان پیوند کلیه‌ی آسیا است. تنها مشکل در تایوان، مسلط نبودن کارکنان به زبان انگلیسی است که در صورت حل این مشکل با مترجم‌ها می‌توان از خدمات درجه یک بهره برد. مجموعه‌ی Chang Bing Show Chwan Health Park یکی از مشهورترین مکان‌های خدمات گردشگری سلامت است که دارای گالری هنری، موزه‌ی کودکان و سالن تئاتر می‌باشد.

تایوان

تایوان

۹. کره جنوبی
کره جنوبی به خاطر شرکت‌های فناوری و پیشرفت علمی‌اش مشهور است، پس تعجبی هم ندارد در فهرست بهترین کشورهای گردشگری سلامت جایگاهی داشته باشد. بیمارستان‌های تمام دیجیتال و امکانات پیشرفته‌ی پزشکی در کنار کادر آموزش دیده و متخصص باعث شده تا سالانه تعداد زیادی مسافر فقط با اهداف درمانی به کره جنوبی وارد شوند. اتاق بیمارستان‌های کره جنوبی دارای حمام خصوصی، رایانه و تخت برای همراه هستند. در کنار بیمارستان‌ها، مناظر زیبای طبیعی هم باعث تسریع دوره‌ی درمان و آرامش بیشتر می‌شوند.

کره جنوبی

کره جنوبی

۱۰. سنگاپور
سنگاپور هم مثل دیگر کشورهای جنوب شرق آسیا، از نظر خدمات پزشکی در سطح بالایی قرار دارد. از آنجایی که زبان انگلیسی زبان تجاری در سنگاپور است پس از نظر ارتباط کلامی مشکل زیادی وجود ندارد. بیمارستان‌‌های بزرگی مثل Farrer Park Hospital و Gleneagles دارای بیش از ۳۰۰ پزشک متخصص هستند و خدماتشان در سراسر زمان سفر، حتی شامل اخذ ویزا و هتل بعد از دوره درمان هم می‌شود.

سنگاپور

سنگاپور

منبع: لست سكند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805925

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =