جمعی از نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس، از پروژه‌ی تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه بازدید کرده و در جریان آخرین وضعیت این پروژه قرار گرفتند.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس ظهر یکشنبه در حاشیه این بازدید اظهار داشت: این بازدید نشان داد که علی رغم تبلیغات غیرمنصفانه علیه دولت و مسئولان کشور، تلاش های شبانه روزی برای اتمام این پروژه قابل قدردانی است.

وی با اشاره به اینکه اهمیت این پروژه در نجات دریاچه ارومیه و اکوسیستم شمالغرب کشور برای تمام مسئولان کشور قابل توجه است تاکید کرد: روند اجرای کار هم حاکی از آن است که هم دولت نسبت به این مساله حساسیت جدی داشته و هم قرارگاه خاتم الانبیاء به عنوان پیمانکار تلاش بالایی دارد و حتی اجازه نداده اند کار حفاری لحظه ای متوقف شود.
پزشکیان در تشریح روند اجرای پروژه اجرای تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه گفت: همزمان با آغاز پروژه از سال ۹۲ دو دستگاه تی بی ام در این محل فعال شدند که یکی از محل مبدا آغاز به کار کرده و یکی در محل خروجی فعال است.
وی با اشاره به اینکه تونل حاضر با ۳۵ کیلومتر طول، بزرگترین پروژه انتقال آب کشور از این نوع به شمار می آید ادامه داد: کار حفاری تونل ماهیانه به طور متوسط ۸۰۰ متر در دوطرف پیش می رود بطوریکه تاکنون ۲۱ کیلومتر از آن حفاری شده است.
نایب رئیس مجلس با اشاره به عزم دولت و نیز پیمانکار پروژه برای اتمام این مسیر اظهار امیدواری کرد تونل مذکور تا پایان سال آینده به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به اینکه دولت برای اجرای این پروژه رقمی بیش از دو هزار میلیارد تومان هزینه خواهد کرد گفت: در صورت بهره برداری از این پروژه، سالانه ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب راهی دریاچه ارومیه خواهد شد.
مسعود پزشکیان در پاسخ به اینکه وضعیت دریاچه ارومیه درحال حاضر چگونه ارزیابی می شود اظهار داشت: طبق آماری که روز گذشته از مراجع مربوطه گرفتیم اعلام شد سطح آب ۳ سانتی متر نسبت به زمان مشابه سال قبل بالاتر آمده است.
وی افزایش میزان بارندگی را نیز در بهبود وضعیت دخیل دانست و ادامه داد: به لطف خدا امیدواریم مجموع کارهایی که در استانهای آذربایجان شرقی و غربی و حوزه آبریز دریاچه ارومیه انجام می شود منجر به نجات این اکوسیستم حیاتی در شمالغرب کشور گردد.

 

46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =