لرستان از 26 تیر میزبان خدام رضوی است / عقد زوج های جوان زیر پرچم مطهر رضوی

مهر نوشت: دبیر جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید در لرستان از حضور کاروان خدام حرم رضوی به همراه پرچم متبرک حرم امام رضا(ع) در این استان خبر داد.

حامد غفوری نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه اتفاقی به نام زیارت از راه دور برای کسانی که به خاطر مسائل مالی یا درگیری های دیگر امکان زیارت حضوری ندارند، در جشن های مردمی زیر سایه خورشید رخ می دهد، اظهار داشت: این جشن ها از سال ۸۹ شروع شده و امسال نهمین سالی است که کاروان خدام حرم مظهر رضوی در لرستان حضور می یابند.

حضور ۸۰ کاروان خدام رضوی در ۱۵۰۰ نقطه جغرافیایی

وی با بیان اینکه امسال در سراسر کشور حدود ۸۰ کاروان متشکل از ۲۰۰ نفر از خدام، مبلغان و قاریان در ۱۵۰۰ نقطه جغرافیایی حضور می یابند، تصریح کرد: بیش از ۲ هزار تشکل مردمی در اجرای جشن های مردمی زیر سایه خورشید همکاری دارند.

دبیر جشن های مردمی زیرسایه خورشید در لرستان یادآور شد: ۲۰ هزار از نوجوانان و جونان رضوی در برگزاری برنامه های زیر سایه خورشید همکاری دارند.

۹ هزار عملیات فرهنگی در قالب برنامه زیر سایه خورشید در کل کشور انجام می شود

غفوری نژاد با تاکید بر اینکه ۹ هزار عملیات فرهنگی در قالب برنامه زیر سایه خورشید در کل کشور انجام می شود، افزود: مسابقه کتابخوانی رمان «دعبل و زلفا» از برنامه های کشوری در قالب برنامه های فرهنگی زیر سایه خورشید است.

وی با اشاره به اینکه مسابقه دیگری در ایام دهه کرامت برگزار می شود که با شماره گیری ۳#۸* مردم می توانند در این مسابقه شرکت کننده و برنده ۸۰۰ سری جایزه غذای متبرک حرم رضوی شوند، اظهار داشت: در سطح استان نیز دو کتاب «توحید داروی دردها» و «سبک زندگی توحیدی» در قالب یک مسابقه کتابخوانی توسط سربازها، نادمین ندامتگاه ها و نوجوانان خوانده می شوند و جوایز نفیس می گیرند.

لرستان از ۲۶ تیرماه میزبان خدام رضوی است

دبیر جشن های مردمی زیرسایه خورشید در لرستان با بیان اینکه امسال لرستان از روز بیست و ششم تیرماه لغایت سوم مرداد ماه میزبان ۸ نفر از خدام حرم رضوی خواهد بود، تصریح کرد: ۱۰ شهرستان شامل خرم آباد، کوهدشت، پلدختر، الشتر، ازنا، الیگودرز، دورود، بروجرد، اشترینان، دوره و شاهیوند میزبان کاروان خدام رضوی خواهند بود و این کاروان ها در ۴۴ روستای دور افتاده و محروم استان حضور خواهند یافت.

غفوری نژاد با تاکید بر اینکه خادمان حرم رضوی با تعدادی از خانواده شهدا و جانبازان دیدار خواهند داشت و ۵ ندامتگاه را سرکشی می کنند، افزود: ۶ جشن عمومی با حضور مردم برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: حضور کاروان خدام رضوی در مراکز معلولین و خانه سالمندان، مراکز تولیدی، صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی و ... از دیگر برنامه های در دستور کار خواهد بود.

عقد زوج های جوان زیر پرچم مطهر رضوی

دبیر جشن های مردمی زیرسایه خورشید در لرستان با اشاره به اینکه اهتزاز پرچم حرم مطهر رضوی بر بام لرستان و دیدار با آیت الله صادقی از دیگر برنامه های کاروان خادمان حرم رضوی است، گفت: تعدادی از زوج های دارای مهریه کم نیز زیر پرچم حرم رضوی عقد خواهند کرد.

غفوری نژاد با بیان اینکه برنامه های کاروان خادمان حرم رضوی سال گذشته ۶۰ هزار مخاطب داشت و پیش بینی می کنیم امسال این میزان به ۱۰۰ هزار نفر مخاطب برسد، تصریح کرد: ۶۰ مجموعه مردم نهاد، موسسات فرهنگی و هیئت ها برای برگزاری این برنامه ها همکاری می کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =