پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌ها اولویت شهرداری‌ها نیست

ایسنا نوشت:عضو شورای شهر فردیس‌گفت: تعداد کتابخانه‌های عمومی فردیس با جمعیت آن تناسبی ندارد.

حسین احمدوند در گفت‌وگوی اظهار کرد: متاسفانه امکانات و زیرساخت‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و... با جمعیت آن تناسبی ندارد و در حد یک شهرستان نیست.
وی ادامه داد: بدیهی است بسیاری از نیازهای ساکنان فردیس باید در این شهرستان مرتفع شود ولی به دلیل ضعف‌های موجود این اتفاق نمی‌افتد و فردیسی‌ها برای استفاده از امکانات حوزه بهداشت و درمان، فرهنگی و هنری و حتی برای مراجعه به ادارات و دستگاه‌ها باید به مرکز استان مراجعه کنند.
وی افزود: با توجه به محرومیت‌های موجود مسئولان استانی و ملی باید به این شهرستان نگاه ویژه ای داشته باشند تا ساکنان فردیس هم از برخی حدالقل‌ها برخوردار شوند.
این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌های فرهنگی فردیس توضیح داد: فرهنگ پایه و شالوده تمام امور است و اگر زیرساخت‌های فرهنگی مناسب نباشد و برنامه‌های فرهنگی مدونی برای مردم اجرا نشود؛ طی سال‌های آینده کشور در تمام ابعاد با مشکل مواجه می‌شود.
احمدوند ابراز کرد: این شهرستان در حال حاضر از کمبود کتابخانه عمومی، سینما، فرهنگسرا و ... رنج می‌برد به همین دلیل باید فکری برای ایجاد این زیرساخت‌ها کرد.
رییس شورای شهر فردیس گفت: بدیهی است توسعه زیرساخت‌های فرهنگی این شهرستان نیازمند همکاری همه ارگان‌ها و دستگاه‌ها است و به تنهایی از عهده ارشاد برنمی‌آید.
وی ادامه داد: به عنوان مثال اگر شهرداری نسبت به پرداخت نیم درصدهای کتابخانه‌های عمومی حساسیت بیشتری داشته باشد می‌توان امیدوار بود وضع کتابخانه‌های عمومی فردیس به این شکل باقی نمی ماند.
وی افزود: اگر سایر دستگاه‌ها نیز به وظایف فرهنگی خود عمل کنند بخش زیادی از مشکلات حوزه فرهنگ در مدت زمان کوتاهی مرتفع خواهد شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =