شناسایی ۵۱۰۰ انشعاب غیرمجاز آب روستایی در لرستان/ تنها ۳۴ درصد مشترکین آب‌بها پرداخت می‌کنند

مدیرعامل شرکت آبفار لرستان در دیدار با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات لرستان گفت: در استان لرستان در بحث ذخیره آب و سد سازی کوتاهی شده و همین امر سبب شده که سایر استانها از لرستان جلوتر باشند

سید احمد موسوی: به گزارش خبرآنلاین لرستان، مهندس علیرضا کاکاوند گفت: 100 درصد منابع آب روستایی منابع زیرزمینی می باشد که مدیریتی روی آن نیست و بعضاً خسارات میلیونی به شرکت آبفار وارد میشود . وی افزود: بعنوان مثال برای تامین آب شرب روستاهها اقدام به حفر چاه با هزینه میلیاردی می کنیم اما متاسفانه بعداز چند سال شاهد خشکی چاه میشویم و کل تاسیسات ایجاد شده در ایجاد چاه بلااستفاده میشوند.

کاکاوند با اشاره به وظایف شرکت آب منطقه ای استان در تامین آب روستایی اظهار کرد: وظیفه شرکت آب منطقه ای تامین آب روستاهها هست که بایستی به ما تحویل و شرکت آبفار آن را توزیع و بفروش برساند اما متاسفانه شرکت آب منطقه در حوزه آب روستایی مطلقاً به وظایف خود عمل نمی کند و ما از این بابت انتقاد جدی به همکاران خودمان در شرکت آب منطقه ای داریم .

مدیرعامل شرکت آبفار ادامه با بیان اینکه برابر قانون متولی تامین آب روستایی شرکت آب منطقه ای است افزود: شرکت ابفار باتوجه به عدم پایبندی شرکت آب منطقه ای ، خود راساً اقدام به حفر چاه کرده و آب مورد نیاز روستاهها را با صرف هزینه های زیاد از زیر زمین تامین می نماید و اقدام به توزیع آن می کند و جالب تر اینکه هزینه ای نیز بایستی به آب منطقه ای بپردازد !! و این عملکرد ، ضعف بزرگی است که با آن روبرو هستیم و بایستی جبران شود .


کاکاوند تصریح کرد: متاسفانه قیمت آب ناچیز است در سال 96 براساس صورتهای مالی به ازای هر نفر 1200 تومان آب بها باید از مشترک دریافت می شد اما برای وصول همین قیمت نیز با مشکلات زیاد فرهنگی مواجه هستیم که مردم نیز در پرداخت آب بها همکاری مطلوبی ندارند و بعضاً ماموران وصول مطالبات مورد ضرب و شتم از ناحیه مردم قرار می گیرند بطوریکه کار به بیمارستان و اورژانس منتقل میشود.

علیرضا کاکاوند در ادامه بیان کرد: بر اساس آمار در روستاههای لرستان تنها 34 درصد مردم پول مصرف آب خود را پرداخت می کنند که تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله زیادی داریم علاوه بر این تا پایان سال 96 تعداد بیش از 5100 انشعاب غیرمجاز را شناسایی که برخی از آنها اقدام به خرید انشعاب کردند و برخی نیز به مراجع قضایی معرفی شدند اما متاسفانه روند دادرسی خیلی زمان بر و اقدامات بازدارنده نیز معمولاً به جریمه های بسیار ناچیز ختم میشود و همین روند دادرسی موجب میشود بازهم انشعابات غیر مجاز وصل و استفاده نمایند

وی به آمار روستاههای تحت پوشش شرکت آبفار استان نیز اشاره کرد و گفت: در لرستان 2886 روستا وجود دارد که 1430 روستا تحت پوشش خدمات شرکت آبفار هستند یعنی این روستاهها دارای انشعاب بوده و شرکت آبفار موظف به خدمات رسانی به روستاههای تحت پوشش می باشد و در زمینه خرابی، وصل انشعاب ، آلودگی میکروبی و کلرزنی بایستی خدمات مطلوب ارایه نماید.

کاکاوند افزود: بر اساس آمار مرکز بهداشت که ناظر کیفیت آب می باشد کیفیت کلرزنی شرکت آبفار 96/5 درصد و کیفیت میکروبی آب روستاهها 96 درصد است که نشان از اهمیت و حساسیت همکاران ما در حوزه آب روستایی دارد.

مدیرعامل شرکت آبفار استان ادامه داد: در حال حاضر تنها 16 روستا از استان توسط تانکر آب رسانی میشود که در قیاس با سالیان گذشته بشدت کاهش داشتیم و نشان از بهتر شدن وضع خدمات رسانی به روستاههای تحت پوشش دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =