آذری‌جهرمی: شمس تبریزی خوی ظرفیت بی‌نظیر گردشگری است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهرستان خوی آذربایجان‌غربی، مقبره شمس تبریزی را یک ظرفیت قابل توجه و بی نظیر برای گردشگری بیان کرد و اذعان داشت باید در این زمینه گام‌های جدی برداشته شود.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، محمدجواد آذری جهرمی در سفر دو روزه به استان، به خوی رفت و چند پروژه در زمینه فناوری اطلاعات را در این شهرستان افتتاح کرد.

سیدمحمد فرماندار خوی گفت: قطعی فیبر نوری در مسیر مرز رازی و قطعی و عدم پوشش تلفن همراه از مشکلات ارتباطی و اساسی این شهر است.

وی ادامه داد: نیاز به افزایش دستگاه‌های خودپرداز در روستاها، راه‌اندازی دفاتر ict شهری در شهرهای اقماری خوی و تجهیز و راه‌اندازی دفاتر ict روستایی جدید در خوی نیاز این شهرستان است.

سیدتقی کبیری نماینده مردم خوی در مجلس هم گفت: وزیر ارتباطات از مردمی ترین وزرای دولت است که ارتباط خوبی با مردم و نمایندگان مجلس دارد.

وی اظهار کرد: امروز خوی به عنوان دروازه توسعه و ارتباط با اروپا مطرح است لذا باید زیرساخت‌های لازم در خوی و استان ایجاد شود، ضمن اینکه تجارت الکترونیک بین ترکیه و ایران از طریق مرز و خوی ایجاد شود.

محمدجواد آذری‌جهرمی در خوی گفت: شهر خوی با وجود سابقه تاریخی که دارد، ظرفیت‌های بسیاری برای جذب گردشگر داراست.

وی افزود: وزارت ارتباطات در حوزه اقتصاد دیجیتال گامهای زیادی برداشته است و در استان آذربایجان‌غربی هم یکی از دلایل عقب‌ماندگی در حوزه ict زیرساخت نیست بلکه پایین بودن سواد رسانه‌ای است که باید برطرف شود.

خوی

وی اظهار کرد: فناوری اطلاعات در تسهیل سوادآموزی موثر است و ما نیز در رشد شاخص سواد رسانه‌ای مشارکت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: مشکل جدی این استان ارتباطات جاده‌ای است‌.

وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: ۸۰ سایت در استان تا پایان سال راه‌اندازی خواهد شد که ۲۰ سایت در خوی قرار دارد ضمن اینکه مخابرات قرار است مسیر فیبر نوری مرز رازی خوی را بهینه کند و ما در وزارت نیز با وزارت ارتباطات و پست ترکیه تفاهم‌نامه برای تجارت الکترونیک بسته ایم که می توانیم از این بستر استفاده کنیم.

آذری جهرمی افزود: با حرکت به سوی هوشمندسازی میتوان صرفه‌جویی زیادی در کشور داشت و از این راه شاهد بهره‌وری، اشتعال و رشد اقتصادی بالا که از مزیت‌های فناوری اطلاعات کسب کنیم.

وی افزود: در حوزه کشاورزی و انرژی نیاز به به کارگیری فناوری اطلاعات داریم.

وزیر ارتباطات در خاتمه گفت: ظرفیتی که در حوزه گردشگری با استفاده از شمس تبریزی در خوی وجود دارد بی نظیر است و باید از این ظرفیت برای توسعه گردشگری بهره برد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =