مدیران ارشد چهارمحال و بختیاری در هشتادمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با حضور اعضای این ستاد به طرح و بررسی اشتغال جوانان و راهکارهای مقابله با بیکاری پرداختند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار روز گذشته در هشتادمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان، توجه به نیازهای جوانان را از ضرورت‌های اساسی جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: چنانچه به مسائل و مشکلات جوانان به صورت ویژه توجه نشود انرژی و سرمایه جامعه درآینده از بین خواهد رفت.

جعفر مردانی با اشاره به اینکه وجود هم افزایی و تعامل بین دستگاهی منجر به نتیجه و خروجی مطلوب این ستاد می‌شود، خاطرنشان کرد: وجود نماینده دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری بهتر جلسات، اجرایی کردن مصوبات و به دست آوردن نتایج مطلوب و همچنین پیگیری مصوبات ستاد الزامی است.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه اظهار داشت: اشتغال یکی از دغدغه‌های بزرگ دولت‌ها است که توجه به آن می‌تواند امنیت و آرامش را رقم بزند و منتج به رفاه عمومی شود.

حمید کریمی بیان کرد: پدیده اشتغال مقوله مجزایی نیست و حاصل یک زنجیره به هم پیوسته است که هم زمان با توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و اجتماعی بوجود خواهد آمد و چنانچه به امر اشتغال توجه ویژه ای نشود ممکن است دولت ها را با بحران‌های بزرگی روبرو نماید.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 537 هیأت ورزشی در استان وجود دارد که در صورت رفع مشکلات قانونی می تواند اشتغال زایی خوبی را با هدف کارورزی و تقویت مهارت جوانان در پی داشته باشد .

مدیرکل ورزش و جوانان استان خاطرنشان کرد: دولت در اعتبارات سال جاری وزارت ورزش و جوانان را مکلف کرده است که 20 درصد از اعتبارات ورزش و جوانان را به احداث خانه های جوان اختصاص دهد که در هفته دولت نخستین خانه جوان در شهرکرد مرکز استان با اعتبار دو میلیارد و 300 میلیون تومان و در شهرستان لردگان با اعتبار 10 میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد و امید است طی سال‌های آتی در تمامی شهرستان‌های استان نیز خانه جوان احداث شود.

کریمی با اشاره به اینکه جلسه گذشته 11 مصوبه به همراه داشت، اظهار کرد: یکی از مصوبات معرفی مشاور جوان بوده که متاسفانه 11 اداره مشاوران خود را به این ستاد معرفی نکرده‌اند.

طهماسب شیروانی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان برگزاری 130 مورد کارگاه آموزشی قبل، حین و بعد از ازدواج، راه‌اندازی 2 مرکز تخصصی ازدواج، برگزاری 105 برنامه شاخص در هفته ازدواج، و عقد تفاهم‌نامه با بانک رسالت و صندوق کارآفرینی امید برای پرداخت تسهیلات کارآفرینی به ترتیب به میزان 3 میلیارد و 540 میلیون تومان را از جمله اقدامات این حوزه طی سال جاری گزارش کرد.

در ادامه معاون صنایع و امور تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: این سازمان در راستای راه‌اندازی طرح‌‎های بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی می‌تواند اشتغال ایجاد کند به طوری که تاکنون اشتغال 258 نفر در این زمینه ایجاد شده است.

محمدکاظم منزوی افزود: دست‌یابی به بازار فروش از طریق شناسایی و ساماندهی فروشگاه‌های اینترنتی امکان‌پذیر است که این امر نیز سهم موثری در اشتغال‌زایی و بازاریابی دارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه مطالعات مربوط به دهکده فرش استان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: امید است ایجاد این دهکده عامل انگیزشی مناسب برای ورود جوانان به این حوزه و توسعه اشتغال باشد

گفتنی است در چهارمحال و بختیاری 80 جلسه از ابتدای تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان برگزار شده است و همچنین 4 جلسه طی سال جاری برگزار گردید.

 هشتادمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در چهارمحال وبختیاری برگزار شد

 

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =