تجهیز و تعمیر اماکن فرهنگی منطقه آزاد اروند

در راستای اهداف معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند و به‌طور خاص حمایت‌های صورت گرفته در بخش‌های فرهنگی و هنری این معاونت، مدیر توسعه فرهنگی و هنری در خصوص عملکرد این بخش از معاونت خصوصاً در نیمه دوم سال ۱۳۹۶ و سه‌ماهه نخست سال جاری، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند: همایون قنواتی از اتفاقات خوبی که در سال جاری رقم خورده است خبر داد و افزود: امسال اتفاق بسیار خوبی رخ داد و توانستیم به یک هماهنگی با مجموعه مدیران، خصوصاً جناب آقای اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند رسیده و اعتبار قابل‌توجهی را برای تجهیز و تعمیر سالن‌ها و فضاهای فرهنگی،هنری منطقه لحاظ کنیم.

قنواتی توضیح داد: در این زمینه و اجرای طرح مذکور، کارشناسی‌های لازم نیز صورت گرفت و طی مدت‌زمانی مشخص با تیم کارشناسی که در اختیار داشتیم،همه جوانب بررسی شد و به این ارزیابی رسیدیم که کدام سالن‌ها نیاز به تعمیر و تجهیز دارد و موارد استفاده آن‌ها برای عموم زیاد است. آن‌ها را مشخص کرده و روند کار در حال انجام است.

مدیر فرهنگی و هنری سازمان منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: در این پروژه نزدیک به ۲۵ فضای فرهنگی و هنری مورد نوسازی و بازسازی قرار می‌گیرند ؛سالن‌های نمایش به سیستم‌های نوری،صوتی و تصویری جدید مجهز می‌شوند . کتابخانه‌های آبادان و خرمشهر نیز به لحاظ سیستم‌های خنک‌کننده و ادواتی مانند میز و صندلی و کل لوازمی که برای مطالعه نیاز است به‌روز شده و دیگر فضاهای فرهنگی و هنری نیز به همین شکل تجهیز خواهند شد.

وی یادآور شد که کارهای مطالعاتی این طرح از سال ۱۳۹۶ شروع و عملیات اجرایی آن از سال جاری در حال انجام است.

همایون قنواتی ادامه داد: سعی کرده‌ایم تا با تجهیز این سالن‌ها به بهترین و به‌روزترین سیستم‌ها ،در آینده گروه‌های نمایشی برای اجرای برنامه‌های خودشان با مشکلی مواجه نشوند. همچنین در اجرای این طرح، سالن‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بخشی از سالن‌های آموزش‌وپرورش، حوزه هنری را در این برنامه قراردادیم تا بتوانیم تعداد فضاهای فرهنگی را افزایش دهیم.

قنواتی دلیل دیگری که اجرای این طرح را بیش‌ازپیش مورد اهمیت قرار می‌دهد برگزاری جشنواره‌های متعدد داخلی، ملی و حتی بین‌المللی در منطقه آزاد اروند بیان کرد و گفت: باید زیرساخت فضاهای فرهنگی و هنری را بهینه کنیم چراکه باوجود برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری گوناگون، این ضرورت کاملاً احساس شد و ما را به این نتیجه رساند که به‌روزرسانی تجهیزات سالن‌ها هرچه سریع‌تر حاصل شود. البته این نوید را هم باید داد که با ساخت ساختمان جدید سازمان منطقه آزاد اروند، ۳ سالن بسیار خوب را در دل این مجموعه خواهیم داشت که شامل یک سالن با گنجایش ۸۰۰ نفر و دو سالن نمایش ۳۰۰ نفرِ به همراه گالری و فضاهای فرهنگی بسیار زیبا که آن‌هم به ظرفیت فرهنگی شهر افزوده خواهد شد. هدف اصلی از طراحی  این سالن‌ها به گونه ایی است که ارتباط بین مردم و سازمان و تعامل میان آن‌ها بیشتر شود.

 

مراکز مذهبی بهسازی می‌شوند

همایون قنواتی در ادامه اجرای طرح فوق به این نکته نیز اشاره کرد که کلیه حوزه‌های دینی،  مذهبی و مساجد نیز شامل این طرح‌شده و فعالیت‌های زیادی را در سال گذشته در همین راستا انجام داده‌ایم.

همواره سعی کرده‌ایم با اجرای این طرح،کاستی‌ها و کمبودهای مساجد و اماکن دینی را تا حد زیادی رفع کنیم.

قنواتی در خصوص اجرای طرح همگانی بیمه هنرمندان که در سال گذشته اتفاق افتاد گفت:سال گذشته گفت‌وگویی با صندوق اعتبار هنر برای بیمه هنرمندان داشتیم و همکاری بسیار خوبی بین ما شکل گرفت. در این مذاکره سعی کردیم همه هنرمندانی که شرایط لازم را دارا هستند از طریق این صندوق مشکل  بیمه‌شان حل شود.

در اجرای این طرح  نیز تمام کسانی که به ما مراجعه کردند و درخواست خود را برای بیمه ارائه کردند نیز پذیرفته‌شده و روند قانونی به جریان افتاد. امیدوارم اجرای این پروژه نیز کمکی در ادامه حمایت‌های اجتماعی ما از هنرمندان کرده باشد.

 

رویدادهای فرهنگی و هنری سال جدید در ایام نوروز کلید خورد

مدیر توسعه فرهنگی و هنری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: فعالیت فرهنگی و هنری در سال جاری با بخش نوروزی آغاز شد و هنرمندان گروه‌های مختلف که عمدتاً بچه‌های فعال آبادان و خرمشهر بودند، در اجرای این برنامه‌ها نقش پررنگ و ارزنده ایی داشتند و بسیار فعال بودند.

وی همچنین ادامه داد: معاونت فرهنگی، هنری برای ماه مبارک رمضان نیز برنامه‌های گوناگونی را ترتیب داد که از آن میان می‌توان به دومین همایش خوشنویسی  با حضور همه خوشنویسان منطقه در خرمشهر اشاره کرد. همچنین شب‌شعرهای مختلفی در هر دو شهر انجام شد و در حوزه هنرهای تجسمی نیز یک کارگاه آموزشی با حضور اساتید کشوری هم‌زمان با حماسه سوم خرداد برگزار شد.

لازم به ذکر است اتفاق مهم دیگری که در حوزه شعر رقم خورد، جشنواره «غروب شرق» با موضوع دفاع مقدس و انقلاب  است که توسط انجمن شعر آبادان از ۱۸ تا ۲۰ خرداد برگزار شد.

 

دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

قنواتی از جلسه ایی که سازمان منطقه آزاد اروند در سال جاری با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونین وی در خصوص همکاری‌های لازم بین این سازمان و وزارتخانه داشتند خبر داد و افزود: بعد از صحبت با تمامی معاونین و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به یک توافق کلی رسیدیم که برای همکاری‌های بیشتر در حوزه‌های مختلف هنری،سینمایی، مطبوعاتی و فرهنگی و معاونت قرآنی دیدارهای بیشتری بین سازمان منطقه آزاد اروند و وزارتخانه به وجود بیاید.

همایون قنواتی خاطرنشان کرد:  در این نشست قرار بر این شد هرچند ماه یک‌بار این جلسات برای بررسی و همکاری‌های بیشتر بین طرفین انجام شود و رفت‌وآمدها و فعالیت‌های مشترک متنوعی شکل گیرد.

به‌طور مثال در حوزه معاونت هنری و سینمایی  به گفت‌وگوی بسیار سازنده ایی رسیدیم و امیدواریم که بخشی از تجهیزات سالن‌های ما توسط معاونین سینمایی تأمین شود.

درمجموع جلسه بسیار تأثیرگذاری بود و قرار شد هر دو طرف پیگیری‌های بیشتری را انجام دهیم. به‌زودی و در آینده ایی نزدیک نیز شاهد حضور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در منطقه خواهیم بود.

همایون قنواتی مدیر توسعه فرهنگی و هنری سازمان منطقه آزاد اروند در پایان ماحصل این جلسه را بستن تفاهم‌نامه‌های مطلوبی بین وزارت خانه و سازمان، درزمینه پیشبرد اهداف  فرهنگی و هنری این معاونت عنوان کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =