مدیرکل حراست سازمان منطقه آزاد اروند گفت: واحدهای امنیتی و اطلاعاتی ملاحظات امنیتی دارند که ما وظیفه‌داریم آن نقطه نظرات را محقق کنیم . در این راستا قطعاً تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا آن ملاحظات را در بحث ورود اتباع خارجی به حداکثر برسانیم.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند: قدرت الله طمیمیان با اشاره به اینکه حذف روادید یک قانون معطل‌مانده ۱۲ ساله بود که در حال حاضر به مرحله اجرا رسیده است افزود: به‌واسطه این قانون ورود اتباع خارجی آسان می‌شود ، نه آزاد.

همچنین در همان مرز پاسپورت افراد بررسی خواهد شد و آن‌هایی که ممنوع‌الورود هستند به‌هیچ‌وجه اجازه ورود به منطقه آزاد اروند را نخواهند داشت.

طمیمیان افزود: در سیستم اداره پلیس، اطلاعات و گذرنامه مشخصات فرد متقاضی ورود به منطقه آزاد اروند وارد خواهد شد و اگر شخصی ممنوع‌الورود باشد قطعاً اجازه ورود به منطقه به آن فرد داده نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تمام تدابیر امنیتی که با ویزا انجام می‌شود بدون ویزا نیز انجام خواهد شد.

در این میان فقط آسان‌سازی صورت گرفته است و این تدابیر در تمام مرزهای زمینی، هوایی و دریایی اعمال خواهد شد.

مدیرکل حراست سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: در حوزه امنیت تمام ملاحظات امنیتی از جانب ما دیده‌شده است اما  برای بسیاری از اشخاص ملموس نیست. یقیناً تأثیر این‌که کار امنیتی انجام دهیم خیلی بیشتر از آن است که فضا را امنیتی کنیم.

طمیمیان گفت: رویدادی که در حال وقوع است در راستای اجرایی نمودن قوانین و مقررات کشوری، ازجمله ابلاغیه رئیس‌جمهور برای آیین‌نامه اجرایی صدور روادید اتباع خارجی در مناطق تجاری، صنعتی جمهوری اسلامی مصوبه سال ۱۳۷۲ و مقررات ورود اتباع خارجی در مناطق آزاد تجاری مصوبه سال ۱۳۷۳ است که  در این برهه زمانی آن را اجرایی کرده‌ایم.

وی ضمن یادآور شدن این موضوع که اجرای این قانون به معنای تسهیل ورود و اقامت اتباع بیگانه است، نه به معنای آزاد شدن تصریح کرد: این اتفاق تحت نظر پلیس اطلاعات و امنیت و سایر نهادهای امنیتی کشور خواهد بود.

او همچنین افزود: در بدو ورود مشخصات فردی تمام اتباع خارجی بررسی‌شده و با پاسپورت آن‌ها تطبیق داده خواهد شد درصورتی‌که افراد مشکلی برای ورود نداشته باشند ،وارد کشور می‌شوند.

مدیرکل حراست سازمان منطقه آزاد اروند ضمن بیان اینکه در حال حاضر تمام اماکن اقامتی ما اطلاعات کل مسافرین اتباع خارجی‌شان را به‌صورت آنلاین با دستگاه‌های لازم که موردنیاز است در اختیاردارند، اظهار داشت: همه تلاشمان را می‌کنیم که مرزها مجهز به سیستم ثبت مشخصات اتباع به‌صورت الکترونیک شوند.

این اتفاق به‌نوبه خود یک کنترل جامع و کامل ثبت ورود اتباع در محدوده منطقه آزاد اروند خواهد بود.

طمیمیان گفت: بی‌شک ورود و خروج افراد در منطقه سبب رونق در حوزه‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری خواهد شد که این مهم در بستر امنیت به اوج بالندگی خود می‌رسد.

وی همچنین اشاره کرد: مناطق آزاد دارای یک سری ویژگی‌ها هستند. ازجمله تفاوت‌ها و امتیازاتی در قانون برای مناطق آزاد دیده‌شده که سرمایه‌گذار تمایل بیشتری به سرمایه‌گذاری در این مناطق داشته باشد. یکی از این امتیازات معافیت مالیاتی اتباع خارجی که در این مناطق کار می‌کنند و امتیاز دیگر بحث ورود و خروج اتباع خارجی بدون ارائه ویزا است که به مدت یک ماه می‌توانند در منطقه تردد کنند و این زمان تا شش ماه قابل تمدید نیز خواهد بود.

قدرت الله طمیمیان تأکید کرد: تمام اتباع خارجی می‌توانند از این امتیاز استفاده کنند به‌جز اتباع رژیم اشغالگر اسراییل.

وی افزود: تأثیر این اقدام آن است که سرمایه‌گذار بهترین شرایط برای سرمایه‌گذاری و برای رسیدن به سود را انتخاب می‌کند که یکی از این شرایط امنیت است و دیگری تردد آسان و معافیت‌های مالیاتی.

مدیرکل حراست سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه باید از تمام ظرفیت‌های قانونی مشخص و مصوب استفاده کنیم افزود:  قانون برای مناطق آزاد یک سری امتیازاتی را مشخص کرده که ما از برخی‌ها توانسته‌ایم استفاده کنیم و برخی دیگر در حال کارشناسی است. همیشه امنیت و اقتصاد ارتباط مستقیم باهم دارند.

جایی که امنیت است سرمایه‌گذار می‌تواند به‌راحتی کار اقتصادی انجام دهد و جایی که اقتصاد رونق دارد، قطعاً امنیت نیز به وجود خواهد آمد. این دو مؤلفه ارتباط مستقیم با یکدیگر دارند و نمی‌شود یکی را بدون در نظر گرفتن دیگری مدنظر قرارداد.

قدرت الله طمیمیان مدیرکل حراست سازمان منطقه آزاد اروند در آخر نیز متذکر شد: هر مجری و مدیری وظیفه دارد برای رونق بخشیدن به اقتصاد یک جامعه، اولین گامی که برمی‌دارد ایجاد امنیت باشد نه این‌که فضا را امنیتی کند. منطقه آزاد اروند در حال رفتن به سمتی است که زیرساخت‌های امنیتی لازم را به وجود آورده و در حال حاضر نیز می‌توان گفت آمادگی لازم در این راستا را به‌خوبی دارا  است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =