ایسنا نوشت: رییس مجلس شورای اسلامی گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در صورت هر نوع تجاوزگری آمریکا در منطقه دهان آنها را خرد خواهند کرد.

علی لاریجانی در مراسم رژه دریایی نیروهای مسلح در بندرعباس که با حضور فرماندهان عالی رتبه سپاه و ارتش در حال‌ برگزاری است، گفت‌: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به آمریکایی ها اجازه نمی‌دهند خلیج آرام فارس را به خلیج آتش تبدیل کنند.

وی ادامه‌ داد: در برابر خوی سلطه‌طلبی آمریکا در منطقه راهی جز صحبت با همسایگانمان و فرستادن پیام دوستی به کشورهای منطقه نداریم، اما نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در برابر هرگونه اقدام آمریکایی‌ها در خلیج فارس واکنش نشان داده و آنان را هرگز رها نخواهند کرد. تجربه ایران در جنگ تحمیلی را فراموش نکنند.

علی لاریجانی

اهم اظهارات لاریجانی به شرح زیر است:

* ایران نیروی مسلحی را در اختیار دارد که نه تنها توان ایستادگی در برابر هر قلدر مستی را دارد،‌ بلکه آماده یاری رساندن به هر دوست و همسایه در منطقه است و دوستان خود را در برابر نقشه‌های زیاده خواهانه آمریکا یاری می‌کند. همان طور که در سوریه و عراق این گونه رفتار کرد.

* آمریکا روش دیگری را برای مبارزه با ملت ایران انتخاب کرده است، یکی از شگردهای آنان که شبانه روز آن را دنبال می‌کنند، ایجاد هراس تصنعی در کشورهای منطقه و اعزام هیات‌های به ظاهر سیاسی، اما در حقیقت هیات‌های امنیتی و اطلاعاتی به این کشورها است که خاطر کشورهای منطقه به ویژه‌ برادران دوست عرب‌مان در منطقه را نسبت به ایران بترسانند.

*خطاب به سران کشورهای اسلامی و اعراب خاورمیانه می‌گویم که آنها دشمنان اسلام و مسلمانان هستند. خودتان بهتر از ما می دانید که آنان (آمریکایی) به دنبال غارت ثروت شما هستند، اما برخی در منطقه تصور می‌کردند که با ریاست جمهوری ترامپ به آمال و آرزوهایشان می رسند. ترامپ نشان داد جز چپاول دارایی‌های شما هیچ ارزشی برای عرب‌ها قائل نیست. متاسفانه ترامپ برای فلسطینی‌ها و عرب ها ارزشی قائل نیست، انتخاب او رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

* ما و شما سران کشورهای اسلامی باید هوشیار باشیم و نباید اجازه تکرار تجربه صدام حسین را بدهیم. آمریکایی‌ها برای شوراندن صدام علیه جمهوری اسلامی ایران وعده‌های آن چنانی به او دادند. اما تجربه تاریخی برای ما و شما باقی ماند. صدام با شعارهای جاهلی صدر اسلام تلاش بسیاری در تحریک اعراب علیه جمهوری اسلامی ایران داشت، اما گویا فراموش کرده بود که مسلمانان یک خدای واحد قادر متعال و یک کتاب و قبله و پیامبر دارند. برادران، خلیج فارس، خلیج آشتی و دوستی بین ماست. نباید اجازه دهیم رژیم آمریکا میان ما و شما ماجراجویی کند.

* برخی به خاطر دریافت سلاح‌های آن چنانی مراقب باشند دچار اشتباه نشوند. از هم اکنون اعلام می‌کنیم در برابر هر اقدام تهدید آمیز، واکنش نشان خواهیم داد و آمریکایی ها را در منطقه رها نخواهیم کرد.

214214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =