فارس نوشت: حزب اتحاد ملت تصریح کرد: اینکه بلافاصله رسانه‌های هم‌راستا با دولت‌های معارض، بلندگوی تروریست‌ها می‌شوند نشان می‌دهد که چه حجمی از سرمایه‌گذاری برای فشار بر ایران در دستور کار قرار گرفته است.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با صدور بیانیه‌ای ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های شهدا و داغدار و نیز همدردی با مجروحان و آسیب‌دیدگان این حادثه، عاملان این حمله‌ تروریستی و حامیان سیاسی، مالی و رسانه‌ای‌شان را محکوم کرد و تأکید کرد در چنین شرایطی پیام مجموعه حاکمیت در فضای داخلی ایران باید همدلی، پذیرش گفتگو و آشتی ملی باشد.

متن کامل این بیانیه‌ به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اقدام وحشیانه و تروریستی روز گذشته در اهواز و در سالروز آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران و ‌در آستانه سفر رئیس جمهوری برای شرکت در اجلاس سازمان ملل باعث شهادت سربازان فداکار وطن و جمعی از هموطنان بی‌گناهمان شد.

در زمانه‌ای که ایران در معرض تنگناها و تهدیدات گوناگون است و در گرداگرد ایران‌زمین گروه‌هایی در کمین نشسته‌اند و مترصد فرصت برای بر هم‌ زدن ‌امنیت و انسجام ایران هستند، پر واضح است که بیش از پیش باید به مؤلفه‌هایی پرداخت که موجب تقویت انسجام ملی است.

گروه تروریستی تجزیه‌طلب الاحوازیه که مسئولیت این جنایت را پذیرفته است، گروهی است که به پشتوانه اربابان خود در منطقه و جهان، با ادعای آزادی‌بخشی، خون کودکان و زنان و مردان ایران را می‌ریزد و اکنون روشن‌تر شد که در پس این این نوع ادعاهای واهى حاصلى جز خشونت، ویرانگری، ترور و ناامنی وجود ندارد.

همراهی و هم‌صدایی و‌ اتحاد یکپارچه مردم ایران پس از این حمله تروریستی نشان داد که تجزیه‌طلبان قادر به سوءاستفاده از مطالبات و نارضایتى‌های مردم ایران نیستند. مردمی که از خشونت، جنگ و ترور گریزانند و اگر خواسته‌ای دارند، در همه حال ترجیح می‌دهند با نگاهی صلح‌آمیز و‌ مدنی پیگیر آن باشند و‌ در سخت‌ترین شرایط امیدی به براندازان و خشونت‌طلبان برای تحقق مطالبات خود نمی‌بندند.

این همگرایی و وحدت ملی که رمز و راز پایداری و مقاومت مردم ایران، فارغ از تفاوت‌های زبانی، قومی و مذهبی است را باید به‌عنوان یک سرمایه ملی قدر دانست.

از سوی دیگر روشن است که حمله تروریست‌ها در آستانه سفر رئیس جمهوری به اجلاس سازمان ملل هدفی جز فشار بر ایران ندارد. اینکه بلافاصله رسانه‌های تحت امر و هم‌راستا با دولت‌های معارض، بلندگوی تروریست‌ها می‌شوند و حتی برخی از آنها از به کار بردن صفت تروریستی برای این حمله علیه ایران خودداری می‌کنند، نشان می‌دهد که چه حجمی از سرمایه‌گذاری برای فشار بر ایران در دستور کار معارضین نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته است.

در چنین شرایطی عزم دولت ایران و حضور رئیس جمهوری برای شرکت در اجلاس نیویورک و دفاع از منافع ملی و حقوق مردم ایران و نیز افشای بد عهدی‌هایی که زمینه‌ساز وقوع چنین تضییقاتی علیه آنان گشته، می‌تواند بهترین پاسخ در برابر این اقدام تروریستی باشد.

در چنین شرایطی پیام مجموعه حاکمیت در فضای داخلی ایران باید همدلی و پذیرش گفتگو و آشتی ملی باشد.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های شهدا و داغدار و نیز همدردی با مجروحان و آسیب‌دیدگان این حادثه عاملان این حمله‌ی تروریستی و حامیان سیاسی، مالی و رسانه‌ای‌شان را قاطعانه محکوم می‌کند.

حزب اتحاد ملت ضمن اینکه امنیت را لازمه‌ بسط عدالت، دموکراسی، توسعه و آزادی می‌داند، علاوه بر حفظ اقتدار ملی و قدرت دفاعی کشور، سیاست خارجیِ خادم منافع ملی، توسعه‌ی متوازن و عادلانه‌ی افزون‌تر، کاهش احساس تبعیض و تقویت تفاهم و گفتگوی ملی در همه‌ی مناطق کشور را نیز موجب تقویت ریشه‌ای امنیت در ایران قلمداد می‌کند.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی

اول مهرماه ۱۳۹۷

 

 

29215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    0 0
    خداوند توسط رسانه های خودشان رسوایشان کرد. دنیا می تواند طرفداران حرکات تروریستی را تماشا کند.