به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، برگزاری کنگره ملی خانواده باعث طرح جدی مشکلات این حوزه با مسئولان ذی ربط می‌شود به شرط آنکه خروجی عملیاتی نیز داشته باشد.

به گزارش خبرآنلاین، شهلا کاظمی‌پور درباره چالش‌های فعلی نهاد خانواده همزمان با برگزاری کنگره ملی خانواده گفت: متاسفانه علی رغم تاکیدات بسیار بر حوزه خانواده، در عمل در ایران خانواده متولی ندارد؛ خانواده پایه‌ترین نهاد اجتماعی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: هر روز می‌گویند بنیان خانواده در حال اضمحلال و نابودی است اما نمی‌دانند تعریف نابودی چیست یا می‌گویند کیان خانواده در خطر است اما راه‌حلش را خانه‌نشینی زنان و کار نکردن آن‌ها عنوان می‌کنند.

کاظمی‌پور با بیان اینکه نمی‌شود ریشه مشکلات اجتماعی را پیگیری کرد و در نهایت یک راه‌حل واحد برای آن‌ها در نظر گرفت، اضافه کرد: مسائل اجتماعی تک بعدی نیست و مسائل مختلف در آن دخیل هستند که باید همه آن را در کنار هم دید.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران افزود: به عنوان مثال اگر ما موضوع طلاق را بررسی می‌کنیم باید اول به دلایل ازدواج و نگاه جوانان به این حوزه بپردازیم؛ اینکه آیا علت ازدواج تمکن مالی زوجه بوده یا تمایلات جنسی صرف؟ و... اما الان همه می‌گویند دلیل طلاق، نبود اشتغال است!
کاظمی پور تاکید کرد: نمی‌شود اینگونه به مسائل نگاه کرد، باید همه چیز را یک جا و در قالب یک پکیج نگریست. خوبی گردهمایی نخبگان و فعالان حوزه خانواده هم این است که قرار است همه مسائل را مطرح کنند و برای آن ها چاره اندیشی شود.

او همچنین درباره برگزاری کنگره ملی خانواده نیز گفت: برگزاری این قبیل کنگره‌ها برای طرح مسئله خوب است و مسئولان در جریان مشکلات قرار می‌گیرند اما باید راه‌حل‌های آن‌ها عملیاتی شود تا کنگره خروجی داشته باشد.

به گفته رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران؛ از آن‌جایی که اینروزها کشور گرفتار مسائل و مشکلات مربوط به خانواده است،زمان برگزاری این کنگره بسیار مناسب و فرصتی برای تبادل نظر در این حوزه است. سید حسن موسوی چلک درباره برگزاری کنگره ملی خانواده گفت:ما از این کنگره استقبال می‌کنیم زیرا فرصتی است برای تبادل اطلاعات و بررسی موضوعات از زوایای مختلف.

وی ادامه داد:با توجه به شرایط فعلی خانواده و چالش‌هایی که در این حوزه با آن روبرو هستیم،زمان برگزاری آن بسیار خوش موقع است و ما می‌توانیم درباره خانواده بیشتر حرف بزنیم. به گفته چلک؛این کنگره‌ها هرکدام با اهداف خاصی ایجاد می‌شود؛ یا برای اتخاذ راهکارهای جدید یا برای تبیین و‌نقد وضعیت موجود.این کنگره یک نگاه جامع به موضوعات دارد.

او با اشاره به پنل نهاد مسئول و حل مسائل خانواده که در آن صحبت خواهد کرد،گفت:در این پنل به بررسی نوع عملکرد سازمان‌ها که برخی قوی عمل کرده و‌برخی ضعیف، خواهیم پرداخت و‌مسائل را ریزبینانه بررسی می‌کنیم.

 

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =