۰ نفر
۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۰

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد، تصمیم ترکیه برای خرید سامانه های دفاعی اس-400 روسیه، یک "تصمیم ملی" است.

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ در کنفرانس خبری در واشنگتن اعلام کرد این یک چالش است و اختلاف نظر بین ترکیه و به ویژه آمریکا در مورد این موضوع وجود دارد.

وی افزود تنها چیزی که برای این ائتلاف اهمیت دارد این است که سیستم های مختلف می توانند با هم کار کنند.

استولتنبرگ خاطر نشان کرد، ترکیه به دلایل زیادی، متحد بسیار مهم برای ناتو به شمار می رود. وی همچنین بر اهمیت درک همکاری های آنکارا با آمریکا و عملیات های تحت حمایت ناتو در سراسر جهان، تاکید کرد.

اس 400

وی همچنین درباره اهمیت نقش ترکیه درباره بحران مهاجران و پناهندگان گفت: "آنها میزبان میلیون ها مهاجر هستند، آنها برای اجرای توافقنامه میان اتحادیه اروپا و ترکیه برای مدیریت مسئله مهاجران در دریای اژه نقش به سزایی دارند. ترکیه همچنین بیشترین تعداد حملات تروریستی، از جمله تلاشی ناکام برای کودتا را، تجربه کرده است.

وی در این سخنرانی گفت: "بنابراین، یک مشکل و یک چالش درباره خرید اس-400 همراه با جنگنده ای اف-35، وجود دارد اما همزمان مهم است به اهمیت نقش ترکیه در کل اتحادیه اروپا، توجه شود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =