درایتی: روحانی می‌تواند سازمان ملل را به محلی برای محاکمه ترامپ تبدیل کند

مصطفی درایتی فعال سیاسی در گفتگو با پاد گفت: مقامات ایرانی در نشست سازمان ملل باید این تریبون را به محاکمه روند غلطی که ترامپ در عرصه بین‌المللی نسبت به ایران به وجود آورده است تبدیل کنند.

به گزارش خبرآنلاین، درایتی افزود: ایران به تعهدات خود در برجام پایبنده بوده است و این مسئله مورد تائید آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز بوده است. در این شرایط خروج آمریکا از برجام به معنای نقض توافق بین المللی بود و امروزه همه کشورها به این مساله واقف هستند و این موارد باعث شده تا ایران در عرصه بین‌المللی نسبت به بدعهدی‌های دولت آمریکا دست پیش داشته باشد. مصطفی درایتی، فعال سیاسی با بیان این مطلب سفر رئیس جمهوری به نیویورک و سخنرانی ایشان در سازمان ملل را فرصتی برای تبیین تخلفات آمریکا در برجام عنوان کرد و گفت: مقامات ایرانی می توانند تریبون سازمان ملل را به محلی برای محاکمه ترامپ تبدیل کنند.

روحانی ترامپ

 

وی با اشاره به اهمیت حضور رئیس جمهوری در جلسه سازمان ملل گفت: این اجلاس فرصتی برای بیان حقایق و مواضع ایران در منطقه و جهان است. در چند مدت اخیر دشمنی های ترامپ با ایران تشدید شده و تلاش شده تا ایران منزوی شود. در این شرایط حضور رئیس جمهوری فرصتی مغتنم برای حفظ منافع ملی کشور است که هر عقل سلیمی آن را تائید می کند. . مقامات ایرانی در نشست سازمان ملل باید این تریبون را به محاکمه روند غلطی که ترامپ در عرصه بین‌المللی نسبت به ایران به وجود آورده است تبدیل کنند.

درایتی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اهمیت اجلاس سازمان ملل و همچنین فرصت دیدارهای دوجانبه گفت: این دیدارها باعث همگرایی و تشریح سیاست های ایران است. کشورمان در سال های گذشته خود از قربانیان تروریسم بوده است و اقدامات موثری برای مبارزه با تروریسم از جانب ایران صورت گرفته و این رویکرد می تواند با حضور موثر در سازمان ملل تبیین شود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی قرار است روز فردا (سه شنبه) در مجمع عمومی سازمان ملل به بیان مواضع و دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران در موضوع های بین المللی بپردازد. رییس جمهوری همچنین امروز در اجلاس صلح، گرامیداشت نلسون ماندلا سخنرانی می کند. دیدارهای دوجانبه، نشست با نخبگان سیاست خارجی آمریکا، گفت و گو با رسانه های خارجی، دیدار با دبیرکل سازمان ملل و نشست خبری با رسانه های مقیم دیگر برنامه های دکتر روحانی در این سفر خواهد بود.

49312

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس A1 ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
    2 1
    سلام، آقای رئیس جمهور باید جواب داستانسرائی های نیکی هیلی را در سازمان ملل بدهد وامریکا را رسوا کند.
  • بی نام IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
    0 0
    مگر در این چهل سال که از رجائی تا روحانی سالانه این جلسات را تلاش کرده ایم که به محاکمه آمریکا تبدیل کنیم ذره ای از رنج‌مردم ایران کاسته ایم که امسال هم چنین نسخه ای پیچیده میشود . خدایا تا که شعار به خورد خلق باید داد . نجات
  • بی نام IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
    0 0
    واقعا کسی هست در این جهان که اندکی درایت داشته باشه و با آمریکا در بیافته ؟