بهمن فرمان‌آرا، کارگردان پیشکسوت سینمای ایران که نامزد دریافت جایزه بازیگری آسیاپاسفیک شده است، از این که چطور از پشت دوربین به جلوی دوربین آمده است، گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهمن فرمان‌آرا بار دیگر از عباس کیارستمی و توصیه‌اش به او برای بازی کردن در فیلم‌های خودش گفت.

 «عباس کیارستمی هميشه به من مي‌گفت در فيلم‌هاي خودت بازي کن، براي اينکه ديالوگ‌هايي که مي‌نويسي خودت درست‌تر ادا مي‌کني، اما من امتناع مي‌کردم، چراکه هم‌زمان بازي و کارگرداني کار سختي است.

آخرين‌باري که در خانه‌اش ديدار داشتيم، از من پرسيد چه‌کار مي‌کني؟ از فيلم جديدم گفتم و اينکه قصد دارم نقشي بازي کنم. گفت: «من هميشه بهت ميگم، اگر گوش کرده بودي تا الان براي خودت يک برند شده بودي».

وقتي از او پرسيدم که مشغول چه‌ کاري است؟ آن‌قدر ضعيف شده بود که يک استکان کوچک چاي را به زحمت بلند مي‌کرد. با همه اينها از کارهايش برايم گفت. گفت «با کلود مونه با فاصله صد سال در يک روز به دنيا آمديم» و يک‌سري کار روي نقاشي‌هاي مونه انجام داده بود.

فرمان آرا و کیارستمی

به دستيارش گفت چراغ‌ها را تنظيم کند که آنها را ببينم و ديدم در بستر بيماري هم کارهاي بي‌نظيري انجام داده است. عباس جزء هنرمندان چندوجهي بود؛ اگر من برگ را مي‌ديدم، عباس ريشه را مي‌ديد. به همين جهت من حرفش را گوش کردم.

فرمان آرا با تاکید بر اینکه جشنواره نیویورک مهمترین جشنواره سینمایی دنیاست گفت: زماني که «بوي کافور عطر ياس» در فستيوال نيويورک نشان داده شد که از نظر من مهم‌ترين جشنواره است، يک خانمي بلند شد و گفت منتقد نيويورک‌تايمز گفته شما وودي آلن ايران هستيد.

نظر شما در اين مورد چيست؟ گفتم: «وودي آلن فيلم‌ساز مهمي است، فقط يک ايراد وجود دارد؛ اينکه من خوش‌قيافه‌تر از او هستم». مردم دست زدند و برايشان جالب بود!!

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =