جلسه شورای شهر تبریز صبح امروز با دو موضوع بررسی اساسنامه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزش شهرداری تبریز و انتخابات هیئت رئیسه در محل عمارت شهرداری تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، جلسه شورای شهر تبریز صبح امروز با دو موضوع بررسی اساسنامه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزش شهرداری تبریز و انتخابات هیئت رئیسه در محل عمارت شهرداری تبریز برگزار شد.

ایرج شهین باهر، شهردار کلانشهر تبریز در این جلسه گفت: امکان تخلف از سازمان های شهرداری سلب شده و تمامی مصوبات هیئت مدیره سازمان ها توسط اداره بازرسی شهرداری تبریز مورد نظارت قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه در گذشته سازمانی مورد نظارت قرار نگرفته به این معنی نیست که در حال حاضر کل اختیارات سازمان را سلب کنیم.

وی با بیان اینکه فلسفه تاسیس این سازمان‌ها این است که بخشی از بار شهرداری را بر دوش بکشد، یادآور شد: اگر ماهیت و استقلال سازمان ها از بین برود بود و‌ نبودش برای شهر فایده ای نخواهد داشت.

شورای شهر تبریز

مسعودی ریحان، عضو شورای شهر تبریز نیز در ادامه با تاکید بر اینکه سازمان های وابسته به شهرداری باید مستقل باشد، گفت: اگر سازمان های متبوع شهرداری مستقل نباشند، مانند فرزندانی که به بلوغ نرسیده اند همیشه چشم به شهرداری مرکز خواهند دوخت.

وی یادآور شد: امروز دنیا به صورت اداره غیر متمرکز شهر ها حرکت می کند، هر چقدر اداره غیر متمرکز انجام پذیرد، کارها بهتر پیش می رود.

شکور اکبرنژاد، رئیس شورای شهر تبریز نیز در این جلسه گفت: تا جایی که امکان دارد باید شهرداری را کوچک کنیم.

وی ادامه داد: حتی اگر برخی سازمان ها نباشند هیچ اتفاقی در شهر رخ نمی دهد، اینکه بدنه شهرداری افزایش یافته به دلیل تشکیلات سازمان های وابسته به این تشکیلات است.

وی با تاکید بر اینکه در چند روز گذشته چندین نفر در سازمان های مختلف شهرداری جذب شده اند، خاطرنشان کرد: اگر برخی سازمان ها نباشند فساد کاهش می یابد.

تقی پور، دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز کوچک سازی ادارات را سیاست کلان دولت دانست و گفت: اینکه شهر و شهرداری تبریز به دلیل بزرگی تشکیلات، ناکارامد شده بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی خاطرنشان کرد: نظر وزارت کشور بر این است که شهرداری ها کوچک شوند، شورا نمی تواند شخصیت حقوقی مستقلی برای سازمان ها تعریف کند.

وی ادامه داد: سازمان ها بدون داشتن شخصیت حقوقی فعالیت می کنند، باید ضمن ادغام سازمان ها، سال به سال با بازنشسته شدن افراد و عدم جذب نیرو مجموعه را کوچکتر کنیم.

محمد اشرف نیا، عضو شورای شهر تبریز نیز گفت: اگر اساسنامه سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی توسط وزارت کشور ابلاغ شده خلاف قانون است.

وی در بخشی از سخنان خود اظهار کرد : اساسنامه سازمان ها طبق قانون توسط شهرداری تهیه می شود و شورا تصویب می کند و برای تایید نهایی به وزارت کشور ارجاع می شود.

اشرف نیا یادآور شد: اگر اساسنامه سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی توسط شهرداری تهیه و تنظیم شده ، شورا ملزم به بررسی و تصویب است، اما اگر از طرف وزارت کشور ابلاغ شده خلاف قانون است.

در این جلسه اساسنامه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز مورد بررسی قرار گرفت و اعضا به استقلال سازمان‌های تابع شهرداری رای دادند .
گفتنی است؛ انتخابات هیئت رییسه شورای شهر به دایل اتمام وقت شورای شهر به جلسه بعد موکول شد.

طبق تصمیم اعضای شورای شهر، استقلال مالی، فعالیت طبق اصول بازرگانی و شخصیت حقوقی سازمان های شهرداری تبریز به قوت خود باقی ماند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =