۰ نفر
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸

محسن اسماعیلی‌فرد

ضرب سکه منقوش به تصویر مشترک کوروش و ترامپ و اعطای آن به رییس جمهور آمریکا ، انسان را به شگفتی فرو می برد که چگونه دشمنان بشریت ، ناقضین حقوق بشر، کودک کشان و غاصبان قصد دارند در پشت چهره شخصیتی تاریخی که برخی محققین اسلامی وی را در ردیف پیامبران و مصلحان بزرگ شمرده اند خود را مخفی و تاریخ را تحریف نمایند. امروز اگر کوروش زنده نیست که جلو این تحریف را بگیرد مسیر اندیشه ها و عملکردش در تاریخ روشن است و فرزندان آب و خاک ایران قطعا احق از صهیونیستها در معرفی اندیشه های کوروش هستند و اینکه پیش بینی کنند اگر او با همان قدرت عظیمش زنده بود امروز در چارچوب جهان بینی مصلحانه اش با جهان سلطه و در راس آن صهیونیسم چه می کرد.

برای روشن شدن بحث لازم می دانم در اینجا برخی از تفاوت‌های جدی کوروش و دونالد ترامپ، یهودیان آن روز و صهیونیستهای امروز را برشمارم:

نخست اینکه کوروش در سال 538 قبل از میلاد وقتی بابل را فتح کرد همه اقوام در بند ، از جمله یهودیان که یک یک قوم مفلوک و تحت بند به حساب می آمدند را آزاد کرد . اما امروز ترامپ حمایتهای بی شائبه از یک رژیم نژادپرست ارائه می کند و با قول به شناسایی تغییر محل مرکزیت جدید برای اسراییل نه از یک قوم و مذهب بلکه از یک جریان سیاسی انحرافی ، غاصب و خونریز حمایت کرده که اکثریت قاطع دولتها و ملتها با آن مخالفند و حتی بسیاری از یهودیان جهان این اقدام وی را محکوم نموده اند .

دوم 
اینکه تعالیم موجود در جامعه یهودی آن زمان هنوز در مسیر انبیاء قرا ر داشت بطوریکه پیامبران بنی اسراییل پس از کوروش در تایید و ستایش اقدامات وی مطالبی فرموده اند و در کتاب مقدس آنان، 22 بار از وی یاد شده است. در حالیکه در تعالیم صهیونیسم، جز اندیشه برتری نژادی و توسل به هرروشی برای ثروتمند و قدرتمند شدن و افزایش سلطه در جهان و اختلاف افکنی در بین ملل ، چیزی مشاهده نمی شود.

سوم
فرامین کوروش برای بازگرداندن آزادی و داریی ها منحصر به یهودیان نبود. بعلاوه آزاد کردن این قوم به قیمت در بند کردن ، اشغال ، تجاوز و کشتار دیگر اقوام نبود ، در شرایطی که امروز ترامپ حضورصهیونیستهایی را در بیت المقدس به رسمیت می شناسد که 70 سال است با اشغال ، کشتار ، غارت ، نسل کشی ، تروریسم دولتی ، جنایات جنگی ، نژادپرستی ، کودک کشی و دهها عنوان مجرمانه دیگرتاسیس شده و ادامه حیات می دهد.

چهارم 
فرمان کوروش پس از انضمام بابل به سرزمین ایران و اختصاص بخشی از مایملک فتح شده به یهودیان بود در حالیکه ترامپ حاتم بخشی نموده سلطه بر بیت المقدس و سرزمین فلسطین، را برای صهیونیستها به رسمیت می شناسد.

پنجم 
کوروش شخصیتی انسانی و ملایم داشت بطوریکه بر اساس مستندات موجود ، وقتی سپاه ایران وارد بابل گردید، این شهر بدون مقاومت چندانی به تصرف ایرانیان در آمد برخلاف روال همیشگی آن دوران، قتل و غارتی صورت نگرفت و شهر از هر گونه آسیبی مصون ماند . در حالیکه دونالد ترامپ در مدت کوتاه زمامداری اکثر کشورهای جهان را تحت فشار قرارداده ، برخی را به حمله ضد انسانی اتمی تهدید نموده و حتی دوستان و متحدینش را با زورگویی وادار به دنباله روی از تصمیمهای غیر منطقی و قلدرمابانه اش نموده است.

ششم کوروش و پارسیان (نام ایرانیان در آن زمان ) هردو در اسناد یهودی مورد ستایش و تقدیر قرار دارند در حالیکه در 40 سال گذشته همین ایرانیان که مانند منش پیامبران با سلطه مخالفت می کنند ،همواره مورد غضب ، تهدید و تضعیف و تخریب صهیونیستها قرار داشته و تلاش انها برای کمک به نجات ملل مظلوم جهان که همسو با اقدامات تاریخی منسوب به کوروش است و حتی مورد حمایت یهودیان جهان بویژه یهودیان ضد صهیونیسم واقع شده ، توسط رژیم جعلی اسراییل مورد تخطئه و حمله قرار گرفته است. بگذریم از اینکه روابط دوران پهلوی دوم با اسراییل علیرغم همه خوش خدمتی های شاه ، هیچ منفعت شگرفی برای ایران بجز تعلیم نیروهای ساواک و گارد جاویدان نداشت و حمایت شاه از این رژیم دشمنی عمیقی بین ایران و مردم مسلمان منطقه ایجاد نموده بود.

اگر بخواهم تفاوتهای بیشمار ذاتی و عملکردی کوروش با رییس جمهور غیر عادی و به قول برخی بزرگان ، رییس جمهور دیوانه نمای آمریکا را بر شمرم قطعا در قالب و مجال این نوشتار نمی گنجد ولی دفاع از تاریخ مرا برآن داشت تا با فشرده ترین مطلب که ضرورت نگارش در زمان حاضر است ، این تحریف بزرگ را افشا نمایم. چه خوب است ج.ا.ا که دفاع از مظلومان جهان را در قانون اساسی خود درج نموده و تاکنون هزینه های زیادی برای حمایت از آنان نموده، جایزه سالانه ای با نقش کوروش به برترین آزداگانی که با نژاد پرستی مبارز می کنند اعطا نماید. خوب است این جایزه یک سکه طلا باشد و اینجا هم نشان دهیم ما خست صهیونیستها را که به نجاتگر جدیدشان هم سکه نقره داده اند ، به تمسخر می گیریم .

31249

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 761856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    1 3
    درخصوص یهود نظر خاصی ندارم اما با توجه به شرایط فعلی ایران شاید فقط ترامپ بتونه ناجی باشه