استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: شهرداری ها و دهیاری های استان بخشی از اجرای پروژه ها و تامین مصالح، تجهیزات و خریدهای مورد نیاز خود را به سازمان همیاری شهرداری ها واگذار کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری ، اقبال عباسی در مجمع عادی شورای سازمان همیاری شهرداری های چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: به منظور همیاری شهرداری ها و حمایت از سازمان همیاری شهرداری های استان بایستی انجام بخشی امور شهرداری ها و دهیاری ها به این سازمان سپرده شود.

وی افزود: سازمان همیاری شهرداری های چهارمحال و بختیاری باید به یک بنگاه اقتصادی سودآور برای شهرداری های استان تبدیل شود.

عباسی تصریح کرد: انجام مطالعات مختلف شهرداری ها و دهیاری ها شامل طرح های هادی، جامع و تفصیلی، طراحی بوستان ها، میدان ها و ورودی شهرهای چهارمحال و بختیاری می تواند به سازمان همیاری شهرداری های استان واگذار گردد.

وی بیان داشت: البته سازمان همیاری شهرداری های چهارمحال و بختیاری بایستی در این خصوص از نیروی انسانی متخصص بهره گیری کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در صورت سپردن تنها یک سوم پروژه های عمرانی شهرداری های استان به سازمان همیاری شهرداری ها، این سازمان سالانه حداقل ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیارد ریال سودآوری خواهد داشت.

وی عنوان داشت: سازمان همیاری شهرداری های چهارمحال و بختیاری به تغییرات اساسی نیاز دارد.

عباسی اظهار کرد: انجام وظایف متقابل سازمان همیاری شهرداری های چهارمحال و بختیاری و شهرداری های استان نسبت به همدیگر نقش اساسی در تسریع روند اجرایی پروژه های عمرانی خواهد داشت.

وی ادامه داد: به همین منظور ایجاد هماهنگی های لازم بین شهرداران و مسئولان سازمان همیاری شهرداری ها چهارمحال و بختیاری در اولویت قرار گیرد.

گفتنی است، در این نشست بودجه تلفیقی پیشنهادی سازمان همیاری شهرداری های چهارمحال و بختیاری و شرکت های زیرمجموعه این سازمان در سال ۱۳۹۷ برابر ۲۳۳ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال تصویب شد.

از این مبلغ ۱۳۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال مربوط به سازمان همیاری شهرداری های چهارمحال و بختیاری، ۳۶ میلیارد و ۳۰ میلیون ریال به شرکت عمران و توسعه گردشگری شیدا بام و ۵۵ میلیارد ریال به منطقه ویژه اقتصادی استان اختصاص دارد.

افزوده می شود، در پایان این نشست قبول استعفای قاسم شهبازی مدیرعامل سابق سازمان همیاری شهرداری های چهارمحال و بختیاری اعلام و کیانوش نادری بلداجی به عنوان سرپرست این سازمان منصوب و معرفی شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 762643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =