۰ نفر
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
کانکس نگهبانی چیست؟

معمولا در جلوی درب هر مجموعه یا شرکتی کیوسکی تحت عنوان کانکس نگهبانی یا حراستی وجود دارد که وظیفه هماهنگی و ثبت ورود و خروج افراد یا کالا به مجموعه را دارد.

 در هنگام شب و ایام تعطیل نیز یک نفر به عنوان نگهبان نیز درون آن مستقر می گردد که حراست از مجموعه را برعهده دارد که معمولا این کنترل از طریق سیستم دوربین های مداربسته و مانیتورینگ نصب شده در این کانکس نگهبانی صورت می گیرد.این سازه ها معمولا بصورت پیش ساخته و دارای قابلیت جابجایی می باشند تا در صورت نیاز بتوان محل اولیه آن را تغییر داد.

انواع کانکس نگهبانی

کانکس نگهبانی خود دارای انواع مختلف با ابعاد متفاوتی است که هر سازمان یا مجموعه با توجه به نوع فعالیت و وسعت کار خود یکی از آنها را که متناسب تر است برای خود انتخاب می کند.برخی از آنها دارای ظاهری ساده بوده که کارگاه های عمرانی به عنوان کیوسک نگهبانی کارگاه استفاده می کنند و برخی دیگر دارای ظاهری لوکس برای مجتمع های تجاری یا سازمان های اداری مورد استفاده قرار می گیرند.

 

ویژگی های یک کانکس نگهبانی خوب

یک کیوسک نگهبانی خوب می بایست دارای شرایطی باشد که بیشترین میزان دید به اطراف را برای شخص نگهبان به بیرون را ایجاد نماید به گونه ای که تمامی تردد ها چه عابرین پیاده و چه اتومبیل ها را بتواند تحت نظر داشته باشد.از دیگر ویژگی های یک کانکس نگهبانی فرم و نمای ظاهری آن است که بهتر است متناسب با مجموعه بوده و بطور مثال از یک نوع کارگاهی ساده برای یک مجتمع اداری لوکس نباید استفاده شود و حتی در چنین شرایطی می توان بطور اختصاصی سفارش ساخت کانکس نگهبانی را بدهیم تا کاملا با مجموعه ما هماهنگ باشد. نکته بعدی نیز انتخاب محل صحیح برای نصب آن است که در عین مسلط بودن به اطراف مزاحمتی برای ورود و خروج عابرین و خودرو ها به داخل ایجاد نکند.

 

خرید کانکس نگهبانی


برای خرید و تهیه کانکس نگهبانی می بایست به تولید کنندگانی که در صنعت پیش ساختگی فعالیت دارند مراجعه نمائید که هم می توانید سازه ای اختصاصی و منحصر بفرد را سفارش داده و هم برای صرفه جویی در زمان از نمونه های موجود انتخاب نمائید.یکی دیگر از راهکار ها برای خرید کانکس نگهبانی این است که ابتدا در فضای اینترنت یک جستجویی انجام دهیم و نمونه های مختلف آن را مورد برسی قرار دهیم تا انتخاب های بیشتری داشته باشیم سپس با تولید کننده تماس گرفته و درخواست اطلاعات بیشتر از آن سازه را کنیم که به این ترتیب خرید مناسب تری را انجام دهیم.

 

استفاده از کانکس نگهبانی و امنیت بیشتر محله ها

 

در برخی محله ها برای امنیت خانه ها و اتومبیل ها نیز گاها سر کوچه ها یک کانکس نگهبانی نصب می کنند که البته این مورد در باغ شهر ها که خانه ها بصورت ویلایی بوده و در اکثر مواقع سال ساکنین در آنها نیستند بیشتر رایج بوده چرا که این خانه های متروک فرصت مناسبی برای سارقین ایجاد می کنند که با نصب کانکس نگهبانی می توان از این واقعه جلوگیری کرد.معمولا این نوع کیوسک ها کمی بزرگ تر و حالت سرایداری دارند که در آنها سرویس بهداشتی و اتاق خواب نیز بهتر است تعبیه گردد چرا که شخص نگهبان بطور دائم در آن حضور دارد.

کانکس گیت نگهبانی

کانکس های گیت نگهبانی نیز یکی دیگر از این نوع سازه ها بوده که در جلوی درب سازمان ها نصب می گردد که معمولا دو درب در قسمت های عرضی داشته که یکی ورودی و دیگری برای خروج پرسنل در صبح ها و عصر ها بوده که کارت خود را برای ثبت ساعات کاریشان را در آن می زنند . این نوع کانکس اداری معمولا به کیوسک حراستی شناخته می شود که هم وظیفه حراست از مجموعه و هم نگهبانی را بصورت هم زمان ایفا می کند.البته کانکس اداری خود دارای گونه های مختلفی است از نظر معنا متفاوت بوده و گاها لوکس مدیریتی ، اتاق جلسات و یا دفتر فروش نیز می باشد.

 

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 781162