باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: کاهش صادرات نفتی ونزوئلا باعث افزایش قیمت طلای سیاه شد.

 به نقل از رویترز، در پی کاهش صادرات نفتی ونزوئلا -یکی از اعضای اوپک- بهای طلای سیاه امروز (پنجشنبه) با افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین‌المللی) با 33 سنت افزایش (معادل 0.4 درصد)، 75 دلار و 69 سنت در هر بشکه معامله شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 38 سنت افزایش (معادل 0.6 درصد)، به 65 دلار و 11 سنت در هر بشکه رسید.

ونزوئلا که یکی از اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است تقریبا در یک ماه گذشته به دلیل مشکلات اقتصادی با کاهش صادرات همراه بوده است. این کاهش صادرات به حدی شدید است که شرکت دولتی PDVSA ونزوئلا به برخی از مشتریانش اعلام کرده که ممکن است تعدادی از قراردادهای نفتی را به طور موقت لغو کند.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک قرار است 22 ژوئن برای گفتگو درباره سیاست های تولید خود در وین ملاقات کنند. این درحالی است که آمریکا همچنان فعالیت های حفاری خود را افزایش داده است.

سطح تولیدات نفتی آمریکا هفته گذشته باز هم یک رکورد بی سابقه را ثبت کرد و سطح تولید خود را به 10.8 میلیون بشکه در روز رساند که این با 28 درصد افزایش در دو سال گذشته همراه بوده است. در حال حاضر فقط روسیه روزانه 11 میلیون بشکه نفت تولید می کند. داده های اداره اطلاعات انرژی آمریکا که روز گذشته (چهارشنبه) منتشر شد، نشان داد ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 1 ژوئن با 2.1 میلیون بشکه افزایش به 436.6 میلیون بشکه رسیده است.

در پی کاهش ارزش دلار و نگرانی ها از احتمال وقوع جنگ تجاری میان آمریکا و متحدانش، بهای طلا امروز با افزایش همراه بود. بهای هر اونس طلا با 0.1 درصد افزایش به 1296.91 دلار رسید. ارزش دلار آمریکا در مقابل سبد دیگر ارزهای جهانی با 0.2 درصد کاهش همراه بود.

موضع سرسخت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در قبال تجارت با کشورهای دیگر همچنان به قوت خود باقیست به گونه ای که انتظار می رود اتحادیه اروپا هم در نشست گروه 7 در کانادا برای مقابله با تعرفه های وارداتی که آمریکا بر روی محصولات فولاد و آلومینیوم اعمال کرده است، تصمیمی اتخاذ کند.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 781961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =