۰ نفر
۲۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲

ترامپ و سیاستهایش تنها برای کشور ایران و کشورهای خاورمیانه عجیب و ترسناک نیست بلکه مطالعات انجام شده در کشور المان نشان می دهد ترامپ اولین موضوعی است خواب را از چشم مردم المان ربوده است.

مونا مشهدی رجبی- یکی از شرکتهای بیمه المانی در مطالعه ای با عنوان بزرگترین ترسهای آلمانی ها  از ۲۴۰۰ نفر از زنان و مردان بالای ۳۰ سال این کشور سوال کرده است که مهمترین ترس و نگرانی آنها برای سالهای پیش رو چیست و جالب این جاست که  بزرگترین ترس اعلام شده توسط این افرادترامپ و سیاستهای وضع شده توسط او عنوان شد . مطالعه بزرگترین ترس های المانی ها هر ساله طی ۲۴ سال گذشته انجام شده  است ولی هیچ گاه سیاستهای یک کشور همپیمان به عنوان بزرگترین نگرانی مردم مطرح نبود. در سالهای اخیر ترس اصلی مردم المان ، تروریسم و افزایش شمار پناهجوها بود که هر دو روی سطح امنیت و شرایط اقتصادی کشورشان می توانست تاثیر منفی داشته باشد ولی این بار المانی ها نگران سیاستهای رییس جمهوری امریکا هستند که نه به پیمان های بین المللی پایبند است و نه منافع  امنیتی و اقتصادی اروپا برایش اهمیت دارد. رییس جمهوری که سیاستهایش مورد انتقاد شمار زیادی از اقتصاددانان و سیاستمداران در دنیا است.

طبق این مطالعه ۶۹ درصد از افراد مورد مطالعه اعلام کردند سیاست؛ اول امریکا؛ که توسط ترامپ مطرح می شود و بی توجهی وی به پیمان های جهانی و توافق های بین المللی اصلی ترین و مهمترین نگرانی مردم است. سیاستهای مخالف تجارت ازاد و افزایش تعرفه های تجاری که توسط دولت ترامپ ایجاد شد و حتی علیه دوستان و هم پیمانان این کشور هم استفاده شد باعث شده است تا مردم نگران سیاستگذاریهای اتی او باشند. سیاستهایی که می تواند روی اقتصاد کشور المان اثر منفی داشته باشد.

آلمان

پروفسور منفرد اشمیت، که مدیر این پروژه تحقیقاتی بود می گوید:دومین ترس مردم المان تروریسم و حملات تروریستی است. ۶۵ درصد از افراد مورد مطالعه اعلام کرده اند که هر روز نگران این مساله هستند . ۶۳ درصد از افراد مورد مطالعه  اعلام کردنداحساس می کنند مقامات کشور المان و سازمان ها و موسسات توانایی لازم برای برخورد با مساله پناهجوها را ندارند و  افزایش شمار پناهجوها در کشور هم در میان مدت می تواند به اقتصاد آسیب وارد کند.۶۲ درصد از افراد مورد مطالعه نگران این مساله بودند که افزایش شمار پناهجوها در کشور المان زمینه را برای افزایش تنش بین مردم المان و این پناهجوهای خاورمیانه ای را فراهم کند.

 نکته مهم این است که طی ۱۰ سال گذشته همواره تروریسم اصلی ترین نگرانی مردم المان بوده است . در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۶ میلادی ۷۳ درصد از مردم المان نگران افزایش تروریسم در کشور بودند. در سال ۲۰۱۶ دومین نگرانی مردم افزایش بدهی های دولتی در کشورهای اروپایی بود که به زعم انها می توانست به اقتصاد المان اسیب وارد کند.

بر مبنای مطالعه سال ۲۰۱۸ میلادی  شرکت بیمه المانی،تنها ۴۸ درصد از المانی ها نگران تغییرات جوی هستند و ۵۲ درصد بر این باورند که به دلیل همین تغییرات جوی در سالهای پیش رو دنیا شاهد افزایش بالایای طبیعی از قبیل سیل و طوفان و خشکسالی خواهد بود.

 

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
    0 0
    چرا ترس؟ پدر ترامپ یک آلمانی الاصله که