مشاور وزیر نفت در امور گازرسانی گفت : تنها در سال جاری بیش از 2 هزار میلیارد ریال برای طرح های گازرسانی در استان مازندران هزینه شد.

به گزارش خبرآنلاین مازندران ، "محمود آستانه " عصر پنجشنبه در مراسم بهره برداری از گازرسانی به 11 روستای هزارجریب شهرستان نکا در شرق مازندران افزود : پارسال هم دولت برای گازرسانی در این استان بیش از سه هزار میلیارد ریال هزینه کرده بود.

وی با اعلام این که 151 روستای مازندرن تا پایان سال آینده به شبکه گاز می پیوندند ، گفت : برای گازرسانی به این روستاها بیش از 250 میلیارد تومان بودجه در نظر گفته شده است .

آستانه تامین سوخت پاک برای ساکنان شهرها و روستاها از طریق توسعه گازرسانی را از جمله برنامه‌های وزارت نفت اعلام کرد و تصریح داشت : گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار از جمله طرح های مهم برای تحقق این برنامه هاست که با قوت در دولت تدبیر و امید ادامه دارد .

وی ادامه داد : وزارت نفت با توجه ویژه به رفاه اجتماعی ، محیط زیست و رشد اقتصادی گام های بزرگی در گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار و گازرسانی برداشته است و برای اصلاح ساختار انرژی نیازمند همراهی مجلس و دولت هستیم .

مشاور وزیر نفت با اعلام اینکه در سیاست توزیع انرژی، نیازمند وزارت انرژی هستیم، گفت: اکنون وزارت نیرو، وزارت نفت، سازمان انرژی اتمی و سازمان انرژی‌های نو داریم که همه این سازمان‌ها دارای سیاست خاص خود بوده و در سیاست دخیل هستند.

این مسؤول همچنین خطاب به نمایندگان مجلس گفت: انتظار داریم نمایندگان مجلس با وضع قوانین، درآمد کشور را افزایش دهند تا خدمات بیشتری به مردم ارائه شود.

آستانه با اشاره به مسأله یارانه‌ها یادآور شد: اساس یارانه‌ها از 25 سال قبل بوده است و اساس آن بر ارائه سوبسید به حامل‌های انرژی بود و اینکه در سه فاز این قیمت‌ها آزاد شود و مابه‌التفاوت قیمت آزاد شده به مردم ارائه شود و مردم خود بر یارانه‌ها مدیریت کنند.

وی بیان کرد: یارانه متعلق به همه مردم است و اینکه به چه کسی بدهیم و به چه کسی ندهیم، خلاف است و یارانه متعلق به همه مردم جامعه است و اگر قیمت‌ها گران می‌شود، باید درآمدها بالا برود تا تناسب ایجاد شود و هزینه‌ها پوشش داده شود.

نماینده وزارت نفت در طرح های گازرسانی افزود: فاز اول یارانه‌ها اجرا شد و بقیه اجرا نشد و اینچنین شد که درآمد ثابت ماند و هزینه‌ها افزایش یافت و لذا یکی از کارهای بر زمین مانده دولت، سامان‌بخشی به بحث قانون یارانه‌ها است که باید به اتفاق قابل قبول برسند و تکلیف یارانه‌ها مشخص شود.

این مسؤول با اعلام اینکه در سیاست توزیع انرژی، نیازمند وزارت انرژی هستیم، خاطرنشان کرد: اکنون وزارت نیرو، وزارت نفت، سازمان انرژی اتمی و سازمان انرژی‌های نو داریم که همه این سازمان‌ها دارای سیاست خاص خود بوده و در سیاست دخیل هستند.

آستانه با بیان اینکه هزینه گازرسانی بسیار بالا است، گفت: 300 هزار کیلومتر شبکه در طول کشور خواباندیم که همه هزینه است و هزینه هر اینچ کیلومتر گازرسانی حداقل از 25 هزار دلار شروع می‌شود و هزینه‌ها بسیار بالا است.

وی افزود: برای اصلاح ساختار انرژی، نیازمند کمک مجلس و دولت هستیم.

نماینده وزارت نفت در طرح های گازرسانی بر ضرورت مصرف بهینه گاز تاکید کرد و افزود : متاسفانه آمار خوبی در مصرف گاز نداریم و همان طور که تلاش مفیدی برای گازرسانی انجام می شود باید در مصرف بهینه توسط مشترکان هم تلاش شود.

وی ادامه داد : در حال حاضر سالانه 6 میلیارد متر مکعب گاز در استان مازندران مصرف می شود و در این بخش نیازمند صرفه جویی هستیم.

اسلامی افزود: چرخ پیشرفت مملکت در نظام جمهوری اسلامی ایران با قوت بیشتری در حال حرکت است و همه ما باید در ادامه این توسعه در این مسیر همگام، هم‌صدا و متحد برای توسعه و عمرانی تلاش کنیم.

در ادامه " محمد اسلامی " استاندار مازندران با بیان اینکه پیشرفت‌های مختلف کشور ما مدیون تلاش و کوشش دوران مختلف این انقلاب است، یادآور شد: مجاهدت‌های فراوانی برای این انقلاب و نظام شده است و برای توسعه و پیشرفت نیازمند یکپارچگی برای اداره کشور داریم.

استاندار مازندران گفت: باید از ظرفیت‌هایی که برای کار و تلاش وجود دارد، استفاده کرد و با رفع کمبودها و نواقص و با اراده، اقتدار و پشتکار برای توسعه استان تلاش کنیم.

اسلامی با اشاره به تسهیلات مصوب دولت و مجلس یادآور شد: این تسهیلات، موجب گسترش کسب و کار در جامعه می‌شود که باید برنامه‌ریزی مدون در این بخش انجام شود.

وی ادامه داد: انقلاب و راهی که امام راحل برای این انقلاب و افق‌های روشن پیش پای ما قرار داده است؛ باید استمرار یافته و کارها براساس رضای خداوند انجام شود تا نتیجه‌اش باقی بماند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 755739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =