ایسنا نوشت: خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در حال بررسی اعلام طرح صلحی موقت برای خاورمیانه در ماه ژوئن و در پایان ماه مبارک رمضان است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دولت آمریکا براساس گزارش‌ها قصد دارد اواسط یا اواخر ژوئن و بعد از پایان ماه مبارک رمضان طرح پیشنهادی صلحی را برای خاورمیانه ارائه دهد. با این حال این طرح ممکن است براساس تحولات منطقه تغییر کند.

جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ به همراه جیسون گرین‌بلات، نماینده ویژه آمریکا در روند صلح خاورمیانه قرار است تلاش‌های صلح دولت ترامپ برای خاورمیانه را به پیش ببرند.

براساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس این دو مقام در حال اطلاع رسانی به تعدادی از شرکا و هم‌پیمانان آمریکا در مورد جزئیات این طرح پیشنهادی هستند.

سال گذشته میلادی دونالد ترامپ به هنگام ورود به کاخ سفید وعده داد تا میانجی‌ توافق صلحی میان فلسطین و اسرائیل در خاورمیانه شود و فورا کوشنر را مسئول پیشبرد این تلاش‌ها کرد.

با این حال در فضای فعلی منطقه فعلا دورنمای قطعی برای یک توافق صلح دیده نمی‌شود.

در ماه دسامبر رهبران فلسطین بعد از تصمیم جنجالی ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان "پایتخت اسرائیل" و انتقال سفارت آمریکا به این شهر آمریکا را به عنوان میانجی‌گر صلح رد کردند.

در طی روزهای اخیر و بعد از افتتاح رسمی سفارت آمریکا در شهر قدس تنش‌های بیش از پیش افزایش یافت و موجی از اعتراضات فلسطینیان علیه این وضعیت به راه افتاد که بیش از ۶۰ شهید در یک روز برجای گذاشت.

این در حالی است که اسرائیل و آمریکا از اقدامات نیروهای اسرائیلی علیه فلسطینیان حمایت کرده و مدعی هستند که "حماس مسئول این رخدادها به دلیل فراخواندن فلسطینی‌ها برای حمله به حصار مرزی در مرز نوار غزه است."

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 777941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =