رییس اتاق بازرگانی ایران و فرانسه با اشاره به هزینه‌های عدم پیوستن به اف‌ای‌تی‌اف، گفت: ما اگر به شفافیت اعتقاد داریم، نباید از کنترل‌ها بترسیم و این کنترل‌ها به نفع ما است.

مهدی میرعمادی در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره پیوستن به اف‌ای‌تی‌اف اظهار داشت: کنترل در کشور لازم است. اگر ما می‌خواهیم کشور را سالم و با مالیات و ارزش افزوده بگردازیم، باید کنترل وجود داشته باشد.

وی افزود: ما اگر به شفافیت اعتقاد داریم، نباید از کنترل‌ها بترسیم و این کنترل‌ها به نفع ما است. من اعتقاد دارم هر چقدر شفاف باشیم، راحت‌تر می‌توانیم عمل کنیم.

رییس اتاق بازرگانی ایران و فرانسه تصریح کرد: در زمان قبل از انقلاب در شرکت‌ها وقتی می‌خواستند حقوق پرداخت کنند، بیش از یک مبلغی را می‌گفتند 70 درصد باید مالیات پرداخت شود. به این ترتیب، همه زیرمیزی حقوق می‌گرفتند؛ به طوری که نصف حقوق رسمی و نصف حقوق زیرمیزی بود.

مهدی میرعمادی

میرعمادی متذکر شد: این موضوع در زمان دولت اصلاحات تغییر پیدا کرد. به این ترتیب شرکت‌ها شفاف شدند و 25 درصد در نظر برای مالیات گرفته شد.

وی عنوان کرد: حق دولت است که مالیات بگیرند؛ چرا باید بگوییم مالیات نباید بگیرد؟ اگر دولت به مردم خدمات بدهد، باید مالیات بگیرد. البته این مثل مرغ و تخم‌مرغ است. نمی‌شود بگوییم که وقتی دولت خدمات نمی‌دهد، پس مالیات ندهیم. ما باید مالیات را بدهیم و از دولت هم خدمات بخواهیم.

رییس اتاق بازرگانی ایران و فرانسه خاطرنشان کرد: نباید از شفافیت نگران بود. کسانی هم که نگران این موضوع هستند، نمی‌دانم نگرانی‌شان بابت چیست؟

 

223225

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 795762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =