مهر نوشت: امام جمعه اهل سنت بندرعباس گفت: حملات کور تروریستی مبتنی بر خواسته ها و شعار قومی نشان می دهد که عده ای وحدت ملی این سرزمین را نشانه رفته اند.

سید عبدالباعث قتالی در واکنش به حادثه تروریستی اخیر در اهواز گفت: حمله به خوزستان ، حمله به کل ایران است . هنگامی که یک بخش از یک کشور مورد حمله و تجاوز قرار می گیرد ، در واقع کل آن کشور مورد تجاوز قرار گرفته است . همینطور که کشته شدن هر شهروند ایرانی ، در واقع درد و رنجی بزرگ برای کل ملت ایران است و همه در این غم شریک هستند.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس عنوان کرد: این گونه حرکات چه به لحاظ شرعی و چه به لحاظ عقلی امری محکوم است . خصوصا اینکه افراد غیر نظامی و گاها زنان و کودکان قربانی ترور و خشونت کور می شوند.

رئیس شورای روحانیت اهل سنت خاطرنشان کرد: امنیت و وحدت ملی کشور را نباید دست کم گرفت . برای تداوم این امنیت باید تلاش کرد و بعضا برای حفظ این امنیت باید از برخی خواسته ها و مطالبات خود دست کشید .زیرا این امنیت و این موجودیت در ذات خود امری مهم و نعمت بزرگی است.

این عالم برجسته اهل سنت جنوب کشور افزود: چیزی که ما را دور هم جمع کرده است این خاک ، این سرزمین و ایران است . این کشور از اقوام و مذاهب مختلف تشکیل شده است که حرمت و حقوق هر یک از آنها باید محترم شمرده شود ، اما نباید به بهانه قومیت یا مذهب یا هر عنوان دیگر به بخش هایی از این سرزمین تجاوز شود و به آن حمله شود ، چرا که حفظ تمامیت ارضی خط قرمز هر کشور و هر ملتی است . همه ما ساکن یک کشتی هستیم که سوراخ شدن هرگوشه آن سبب غرق شدن همه خواهد شد.

سید عبدالباعث قتالی اظهارداشت: اگر ایران و این سرزمین را ملاک قرار دهیم ، همه ما از هر قوم و مذهب در این سرزمین جایگاهی داریم . اما اگر هر قوم و مذهبی خود را از دیگران برتر و جدا بداند ، این برتری بینی سرآغاز حمله به تمامیت و وحدت این سرزمین و این کشور است.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس گفت: اهل سنت برای قرنها پاسدار مرزهای این کشور بوده است . تاریخ اهل سنت در ایران همواره با جنگ و کشمکش در مقابل تجاوز بیگانگان رقم خورده است و طی آن اهل سنت ایران در مرزهای این کشور همواره مقابل تجاوز بیگانگان ایستاده است.

سید عبدالباعث قتالی افزود: اکثریت قریب به اتفاق اهل سنت ایران را قوم فارس یا از اقوام اصیل ایرانی مثل بلوچ و کرد تشکیل می دهند که زبان آنها شاخه ای کهن از زبان فارسی اصیل است و در طول قرنها این میراث فرهنگی و زبانی را برای خود حفظ کرده اند .زبان مادری خود بزرگترین دلیل پایبندی این اقوام به سرزمین ایران است.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس خاطرنشان کرد: پیوند اهل سنت و ایران پیوندی اصل است و این پیوند در چارچوب حفظ وحدت ملی ایران تعریف می شود . لذا اهل سنت همواره در طول تاریخ تلاش کرده ایرانی بماند و به ایران وفادار باشد و هرگاه به آن فرصت دهند به ایران خدمت کند.

قتالی با اشاره به ترورهای اخیر در اهواز گفت: با توجه به اهمیت موضوع نیاز به افزایش تدابیر امنیتی در مقاطع و مراسم های حساس باید در کشور جدی گرفته شود. درکنار این موضوع باید زمینه برای توسعه و رفع نابرابری در برخی مناطق محروم فراهم شود تا دشمنان این فرصت را پیدا نکنند که از محرومیت ها و نا رضایتی های پنهان سوء استفاده کنند و در نهایت در جامعه ایجاد شکاف کنند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =