اینکه فقط یکبار زندگی می کنیم به ما انگیزه می دهد تا به مکان های خاص دنیا سفر کنیم. حقیقت اینجاست که وقتی ورود انسان به مکانی ممنوع باشد او بیشتر کنجکاو می شود که آنجا را ببیند و از آن سر دربیاورد. در گزارش زیر برخی از این مکان های ممنوعه را می بینید.

 

خزانه جهانی بذر سوالبارد/نروژ: این خزانه تضمینی برای بقای انواع محصولات غذایی است.

غار باستانی معروف به نام دروازه جهنم یا دروازه پلوتو/ترکیه : دانشمندان میزان غلظت CO2 را در آن اندازه گیری کرده اند و کشف کردند که در حالی که در طول روز، خورشید گاز را از بین می برد، در شب، زمانی که درجه حرارت کاهش می یابد و CO2 بزرگتر از هوا می شود، در پایین تشکیل یک «دریاچه مرگبار» تشکیل می شود.

 

جزیره مارها در اقیانوس اطلس: به ازای هر مترمربع از جزیره یک مار وجود دارد و برای حفاظت از آنها کسی نمی تواند وارد جزیره شود.

جزیره سورت در جنوب ایسلند : امروزه فقط برای تحقیقات علمی مورد استفاده قرار می گیرد تا نتایج بدون تاثیر انسانی به دست بیایند.

آرشیو سری واتیکان : دارای اسنادی مربوط به کلیسای کاتولیک و دسترسی به آن ممنوع است!

 

جزیره نیهاو در هاوایی : معروف به جزیره ممنوعه با 170 نفر جمعیت که حتی افراد مشهور و یا ثروتمند هم باید برای ورود اجازه دریافت کنند.

معبد ایسه در ژاپن :این معبد برای یادآوری مفهوم مرگ و تولد دوباره هر از 20 سال بازسازی می شود اما باوجود زیبایی اش تنها تعداد محدودی از کشیشان و خانواده سلطنتی اجازه ورود دارند.

منبع: توریسم آنلاین
1717

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =