۰ نفر
۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۲

ایسنا نوشت: رئیس جمهوری آمریکا گفته است که به توضیحات عربستان درباره مرگ روزنامه نگار مخالف سعودی اعتماد و باور دارد و همچنین دستگیری ۱۸ سعودی را نخستین گام خوب اعلام کرد.

به گزارش شبکه خبری سی.ان.ان، عربستان روز جمعه اعلام کرد که جمال خاشقجی، روزنامه نگار مخالف دولت ریاض در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شده و در این راستا ۱۸ سعودی برای بررسی‌های بیشتر دستگیر شده و احمد عسیری، معاون مدیر اطلاعات عربستان از کار برکنار شده است.

جمال خاشقچی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا به توضیحات عربستان در این باره اعتماد دارد یا خیر، گفت: اعتماد دارم. البته هنوز زود است ما هنوز بررسی‌ها و تحقیقات خود را کامل نکرده‌ایم. اما فکر می‌کنم که این یک گام نخست بسیار مهم است.

وی افزود: به نظر من تفسیر سعودی قابل اعتماد و مرگ خاشقجی غیرقابل قبول است.

ترامپ همچنین گفت که مذاکرات با مقام‌های سعودی ادامه می‌یابد و شامل برخی سوالات درباره یکسری رخدادهای منتهی به مرگ این روزنامه نگار می‌شود.

وی همچنین گفته که با کنگره درباره دستیابی به یک پاسخ درست همکاری می‌کند.

با این حال، برخی از قانونگذاران آمریکایی در هر دو طرف تردید خود را درباره توضیح اعتراف سعودی برای ناپدید شدن خاشقجی اعلام کرده‌اند.

سناتور ریچارد بلومنتال عربستان را به خرید زمان و لاپوشانی متهم کرده و خواستار تحقیقاتی با دخالت آمریکا و استفاده از صداها و تصاویر ضبط شده درباره ناپدید شدن این روزنامه نگار شد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    28 0
    مستر ترامپ به چهارصد مليارد دلار قول سرمايه گذاري عربستان باور دارد
  • بی نام IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    25 0
    فاتحه مع الصلوات. پول را گرفتند و گل و بلبل و تمام
  • بی نام A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    9 0
    با این فرد ترامپ چه باید کرد؟؟آیا واقعا اعتماد به این فرد درست هست؟؟اینجا هم از ایران مایه گذاشته تا بازهم نام ایران سر زبانها بماند.
  • بی نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    23 0
    این موضوع و خیلی از موضوعات مشابه تایید کننده صریح این موضوع است که ادعای آمریکا در خصوص حق آزادی بیان و دموکراسی و مقابله با دیکتاتوری شعار توخالی بیش نیست ... آمریکا اولین کشور مدعی در خصوص آزادی بیان و دموکراسی است و خود را پرچم دار این موضوع در دنیا معرفی میکند اما وقتی پایه منافع خود و عربستان در میان باشد کاملا بر خلاف ادعاهای خود عمل میکند ...
  • بی نام A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    3 0
    نتونستم لینک بگذاریم. به هر حال در آپارات این ویدئو را جستجو کنید. "پشت پرده بسیاری از مسائل خاورمیانه.نوکری عربستان به آمریکا و اسرائیل و دشمنی با"