تقی زاده: یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر، عضو صندوق بازنشستگی کشور هستند/ مشکلات بازنشستگان قابل حل است

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشور گفت: با هماهنگی به عمل آمده پیشنهاد کانون های بازنشستگی در کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی و نهایی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ جعفر تقی زاده، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری در نشست با روسای کانون های بازنشستگی استان همدان گفت: یک میلیون و 400 هزار نفر بازنشسته عضو صندوق بازنشستگی کشور هستند و 550 هزار نفر نیز طی دوسال آینده بازنشسته و به اعضای صندوق اضافه خواهند شد.

وی با بیان اینکه مشکلات بازنشستگان در قالب قانون خدمات کشوری قابل حل است، خاطرنشان کرد: شرکت‌های زیرمجموعه صندوق متعلق به بازنشستگان است و در نظر داریم با ارتقای مدیریت‌های این شرکت‌ها آن‌ها را از رکود خارج کرده و منابع بیشتری را برای صندوق مهیا سازیم.

تقی زاده ادامه داد: 50 درصد مسائل و مشکلات مردم مربوط به وزارت کار و امور اجتماعی است که 11 دستگاه اجرایی زیر مجموعه وزارت کار در این خصوص به ارائه خدمت به مردم می پردازند

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشور بابیان اینکه صندوق های بازنشستگی در کنار آب و محیط زیست به عنوان ابر چالش کشور مطرح شده اند، تصریح کرد: افزایش خدمات بهداشت و درمان، منزلت و معیشت از برنامه های اساسی صندوق است.

تقی زاده با تاکید براینکه خدمات بهداشت و ‌درمان بازنشستگان باید از خانه شروع شود، اظهار داشت: در آینده ای نزدیک اختیاراتی به کانون های بازنشستگی تفویض خواهد شد.

این مسئول با اعلام اینکه در آینده نزدیک سقف و رقم وام بازنشستگان افزایش می یابد، افزود: از 200 شرکت که سهامدار آنها صندوق است، صیانت می کنیم تا بیشترین سود برای بازنشستگان را داشته باشند.

تقی زاده بابیان اینکه آیین نامه شأن و منزلت بازنشستگان در صورت تصویب مجلس ابلاغ و اصلاح امور با پیشنهادهای بازنشستگان انجام خواهد شد، گفت: تهیه و پخش برنامه 90 اجتماعی را به صدا و سیما پیشنهاد کرده ایم.

روح الله افشاری، سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری در استان همدان نیز گفت: تعداد بازنشستگان و ازکارافتادگان استان همدان 26 هزار و 715 نفر است و تعداد بازنشستگان متوفی 4 هزار و 859 نفر است که از این تعداد 20 هزار و 812 نفر آموزش‌وپرورشی هستند.

وی افزود: تعداد 880 بازنشسته استان از دی‌ماه سال قبل تا اردیبهشت‌ماه سال جاری به سفرهای سیاحتی و زیارتی اعزام شدند.

افشاری یادآور شد: از اول دی‌ماه سال گذشته تا تیرماه جاری به 4 هزار و 681 نفر وام 4 میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد پرداخت‌شده است.

23

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 786626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =