تردد ۳.۵میلیون نفر از پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی در سال‌جاری

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی از تردد حدود ۳.۵میلیون نفر از پایانه‌های مرزی استان از ابتدای سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، جلیل جباری در نشست خبری با اصحاب رسانه که در خانه مطبوعات استان تشکیل شد گفت: کارگروه گردشگری نوروزی استان امسال از ۱۰ کمیته تخصصی تشکیل شده که قرار است وظیفه نظارت بر آژانس‌های مسافرتی و مراکز اقامتی و همچنین برگزاری ۱۶ مراسم نوروزگاه، اجراز برنامه‌ها و آئین‌های نوروزی و کمک و استقبال از مسافرین را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه طی ۱۰ ماهه نخست سالجاری یک میلیون و ۲۷هزار نفر در مراکز اقامتی ساکن شدند بیان کرد: امسال ۳میلیون و ۴۸۰ هزارنفر از پایانه های مرزی استان تردد داشته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی اظهار کرد: امسال همچنین از طریق نظارت و بازدید یگان حفاظت سازمان، ۸۸ قلم کالا بدست آمده از حفاری‌های غیرمجاز از تپه‌های تاریخی استان کشف و در این راستا نزدیک به ۱۴۰ نفر دستگیر شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی همچنین از مرمت ۵۰ بنای تاریخی در استان از ابتدای سال تاکنون خبرداد.

جباری گفت: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تلاش دارد ۲۰ موزه جدید از جمله موزه کودک با همکاری کانون پرورش فکری، موزه مدرسه و موزه قاجار در ماکو ایجاد کند.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به پیشنهاد استاندار آذربایجان غربی مبنی بر " راه اندازی کمپین معرفی استان" کمبود اعتبار را دلیل اصلی این نقیصه و عدم معرفی شایسته در بعد ملی و فراملی عنوان کرد و اعلام آمادگی کرد تا رسانه ها برای این مهم به کمک میراث فرهنگی بیایند.

وی افزود: در بحث اشتغال پایدار که مهم ترین هدف دولت است ۷۲ میلیارد تومان سهم حوزه گردشگری است؛ استان در بحث بوم گردی از ظرفیت بالایی برخوردار است که نیازمند ایجاد و استفاده از این موضوع در بحث گردشگر است.

جباری با اشاره به اینکه در حوزه حفاظت از بافت تاریخی استان ۴ شهر تاریخی مصوب شده است گفت؛ ارومیه، خوی، تکاب و ماکو جز این چهار شهر مصوب هستند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 757570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =