۰ نفر
۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
شوش بهشت گمشده توریستها

معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی: شوش با ظرفیتهای فراوانی در زمینه تاریخی طبیعی، آداب و سنن و... که دارد بعنوان مقصدی بسیار جذاب برای توریستها است.

shoshh43

معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، پیمان نبهانی گفت: شوش با ظرفیتهای فراوانی در زمینه تاریخی طبیعی، آداب و سنن و... که دارد بعنوان مقصدی بسیار جذاب برای توریستها است. 

نبهانی در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین با بیان جاذبه های منطقه شوش گفت: منطقه حفاظت شده کرخه، گوزن زرد بی نظیرش، منطقه حفاظت شده دز، روستای عنکوش با جمعیت فراوان شتر، یادمان شهدای فتح المبین، موزه هفت تپه و شوش، محوطه ثبت جهانی زیگورات، محوطه ثبت جهانی شوش، بقایای کاخ داریوش، قلعه شوش، محوطه ایوان کرخه، جنگلهای رقابیه و چنانه، گردشگری رودخانه ای در شاوور و دز، مرقد نبی دانیال، مرقد دعبل خزاعی، آداب و سنن غنی مردم ساکن در شوش، قدیمی ترین مراسم شبیه خوانی در کشور، تعدد اصطبلهای اسب اصیل عرب در شهرستان، و جاذبه های شناخته شده و شناخته نشده فراوانی که در این  جغرافیا وجود دارد.

نبهانی افزود: قطعا یکی از سایتهای طبیعی جذابی که در حوزه پشتیبانی چندین جاذبه دیگر قرار دارد وادی الجنه (دره بهشت) است که در پایین دست محوطه ثبت جهانی شده زیگورات قرار دارد.

وی توضیح داد: این سایت در مجاورت آرامگاه معبد زیگورات چغازنبیل و در پایین و لابلای شکاف تپه های آن قرار دارد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی همچنین افزود: پیچ و خم‌های رودخانه دز در بین این طبیعت زیبا با هنرمندی تمام جذابیت این قطعه از بهشت بر روی زمین را چندبرابر کرده است. وجود چندین مضیف عربی در کنار زیگورات که پذیرای بازدید کنندگان از معبد است با آداب و سنن خاصی که در مهمان نوازی دارند تحسین مراجعه کنندگان را برانگیخته است. 

نبهانی با بیان اینکه چندین اقامتگاه بومگردی در روستای بیت خماط که در مجاورت سایت تاریخی قرار دارند گفت: این مکان های بوم گردی خدمات پذیرایی و اقامتی را به شکل کنترل شده و تحت نظارت میراث فرهنگی و به شکل و سبک و سیاق سنتی به مهمانان عرضه می کنند.

وی توضیح داد: با وجود اینهمه ظرفیت، متاسفانه بعضی از پتانسیلها مورد بی مهری قرار گرفته که می توان با هماهنگی پایگاه جهانی زیگورات چغازنبیل، فرماندار شهرستان، میراث فرهنگی و فعالان فرهنگی شهرستان این ظرفیتها را بالفعل کرد و زمینه اشتغال و ارتقای فرهنگی و اقتصادی منطقه را فراهم آورد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 810725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =