دنیای اقتصاد نوشت: مطابق با آمار رسمی ارائه شده از سوی بانک مرکزی و هم‌چنین دفتر اقتصاد مسکن، میانگین قیمت مسکن در هرمترمربع در شهر تهران طی یک ماه شهریور به ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

مطابق با بررسی‌های انجام شده حدود نیمی از معاملات خرید و فروش مسکن، در شهر تهران مربوط به آپارتمان‌هایی می‌شود که قیمت پیشنهادی آن‌ها کم‌تر از میانگین قیمت مسکن در شهر تهران است.

البته به گفته مشاوران املاک، آپارتمان‌هایی که با قیمت پیشنهادی کم‌تر از میانگین قیمت مسکن در پایتخت در بازار عرضه شده‌اند اکثرا مربوط به مناطق شرق و جنوب شهر تهران هستند.

در میان این گروه از آپارتمان‌ها، واحدهای مسکونی با عمربنای نوساز تا ۲۰ سال دیده می‌شود.

قیمت مسکن

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    2 0
    نمیدونم این قیمتها رو بر چه اساسی میزنید اما تو منطقه 15 کیانشهر قیمتها زیر 8 میلیون هست.
  • کارشناس IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    0 1
    من یک کارشناس بخش صنعت هستم و چندین سال هست درمنطقه نارمک زندگی می کنم . در ارتباط با قیمت مسکن چون از سال 86 تصمیم به خرید آپارتمان گرفتم و در سال 90 آپارتمان خریدم و پس از آن مجدد به تعویض منزل نمودم تقریبا 10 سالی ست که با املاک و بازار مسکن در ارتباط نزدیک هستم . البته این مقدمه صرفا برای اثبات نزدیکی اندیشه اینجانب با عوامل گرانی مسکن هست. در وهله اول با تناسب قیمت آپارتمان سال 97 نسبت به سال 96 حداقل قیمت آپارتمان در منطقه 7 متری 4 توان و الان 8 تومان قیمت دارد اگر خوشبینانه تنها 100 درصد افزایش قیمت را در نظر بگیریم با توجه به گرانی مصالح آنهم با افزایش میانگین 40 درصدی . می ماند 50الی 60درصد باقی مانده درمرداد96 قیمت تیر آهن 12 وزن 125 برابر 249000 و قیمت همان تیرآهن در شهری