موسیقی لری جز ابزارهای شادی و فرهنگ مردم لرستان است

استاندار لرستان در مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی لری گفت: شادی با مکتب اسلام سازگار است و اسلام دوست دارد جامعه شاد باشد برای هم این باید تلاش کنیم که در جامعه شادی برقرار باشد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، سید موسی خادمی در اختتامیه جشنواره موسیقی لری ضمن گرامی‌داشت یاد شهدای جنگ تحمیلی اظهار کرد: اگر جان نثاری این عزیزان نبود چنین آرامشی را نداشتیم و امروز یاد آنان را گرامی می‌داریم.

وی اضافه کرد: همچنین از هنرمندانی که در این چند شب دل مردم را برای ساعاتی شاد کردند تشکر می‌کنم. خادمی با تقدیر از همه دست اندرکاران این برنامه به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی استان و تمامی مدیران و دست اندرکاران گفت: این کار از چند جهت قابل تحسین بوده که شادی یکی از این موارد است.

شادی با مکتب اسلام سازگار است

استاندار لرستان با بیان اینکه شادی با روح تطابق دارد، افزود: شادی با مکتب اسلام سازگار است و اسلام دوست دارد جامعه شاد باشد برای هم این باید تلاش کنیم که در جامعه شادی برقرار باشد.


وی ادامه داد: اسلام با شادی و شاد بودن مردم موافق است و این جشنواره به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیز هست و باید از هر فرصتی که پیش می‌آید برای شناساندن مفهوم انقلاب استفاده کرد.

موسیقی لری


خادمی بیان کرد: این برنامه‌ها فرصت خوبی است و البته در حوزه‌های مختلف دیگر نیز برنامه داریم که اجرا خواهند شد.
استاندار لرستان ایران را رنگین کمان قوم‌ها و تکثر اقوام عنوان کرد و گفت: این اقوام در عین اختلاف، هر کدام فرهنگ و آداب خود را حفظ کرده و به نمایش می‌گذارند.


وی اظهار کرد: حفظ و آشنایی فرزندان با این رسوم منافاتی با فرهنگ ملی ندارد. باید فرهنگ خود را با حمایت وحدت ملی و تمامیت ارضی به دیگران نشان دهیم که یکی از آنها استفاده از موسیقی است.

موسیقی لری جز ابزارهای شادی و فرهنگ مردم لرستان است


خادمی با بیان اینکه موسیقی یکی از ابزار شادی بوده و البته تنها راه نیست، افزود: موسیقی لری نیز جز ابزارهای شادی و فرهنگ مردم لرستان است که باید آن را حفظ کرد، موسیقی لری سرشار از شادی، حماسه، تلاش و ایثارگری است و در صحنه‌های مبارزه با طبیعت و جنگ با دشمن نمود پیدا کرده است.

استاندار لرستان گفت: امروز ۱۱ استان در این جشنواره شرکت دارد که از این نظر زاویه خوبی است و امیدواریم این جشنواره تبدیل به سالیانه شود.

وی بیان کرد: لرستان مرکز قوم لر بوده و موسیقی استان لرستان صاحب سبک و تاریخی است بنابراین می‌تواند در این حوزه هم عمل کند.
خادمی تصریح کرد: این برنامه در شهر خرم‌آباد و کنار نماد پاینده آن برگزار می‌شود که امیدواریم بتوانیم در هدف خود موفق باشیم.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =