سورپرایز و رقیب تسلا ایکس توسط خودروساز آلمانی در نمایشگاه ژنو 2018 رونمایی شد.

به گزارش خبرآنلاین، کراس‌آور موسوم به Mission E Cross Turismo با داشبورد تمام کامپیوتری و چند اسکرینه طراحی شده است که انواع سیستم‌های نیمه خودران خودرو را تحت کنترل و مدیریت خود دارد.{لینک}

رهیافت مینیمالیستی در طراحی خودرو و سیستم کامپیوتری آن اعمال شده که در مرکز داشبورد، نمایشگر 11 اینچی مبتنی بر سیستم اینفوتینمنت نصب شده و در کنار آن و جلوی چشم مسافر نیز پنل 11 اینچی دیگری برای مدیریت اینفوتینمینت به چشم می‌خورد. کنترل بار در قسمت صندوق عقب نیز از طریق همین نمایشگر انجام می‌شود.

همچنین کنترل دما توسط دیگر نمایشگر تعبیه شده در کنسول مرکزی انجام می‌گردد.{لینک}

راننده با آپلود نقشه راه مورد نظر از روی موبایل به سیستم خودرو، مقصد را به سیستم ناوبری منتقل کرده و هنگام حرکت، با ردیابی چشمی، صفحه نمایش به صورت اختصاصی روی مسیریابی تمرکز می‌کند و به صورت پس‌زمینه تصویری جلوی چشم راننده به نمایش در می‌آید. در واقع سیستم ردیابی چشمی ابزار مناسبی است که همیشه رانندگان دنبال آن بوده و کل سیستم داشبورد با گوشی هوشمند، تبلت و حتی ساعت هوشمند کار کرده و مدیریت می‌شود.

معماری 800 ولتی روی این خودروی الکتریکی مبتنی بر 15 دقیقه شارژ برای 248 مایل رانندگی است که با سیستم مدیریت انرژی پورشه سازگاری دارد. قدرت 590 اسب بخاری در میشن ای، صفرتاصد را به 3.5 ثانیه رسانده است.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 760815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =