۰ نفر
۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰

دبی یک شهر بزرگ فوق‌العاده مدرن، که برج‌های رکورددار، سازه‌های معماری کم‌نظیر و جاذبه‌های آن از میان ماسه‌های بیابانی سربرآورده‌اند، همین موارد باعث شده تا دبی به شهر بهترین‌ها معروف شود. شهری که بلندترین آسمان‌خراش دنیا، مرتفع‌ترین فواره‌ی دنیا، بزرگترین مجمع‌الجزایر مصنوعی، بزرگترین متروی بدون راننده و بلندترین هتل را دارا است.

جای تعجب نیست که مردم از سراسر جهان برای دیدن این شهر اعجاب‌انگیز سفر کنند. در سال ۲۰۱۷ آمار گردشگران دبی به ۱۷ میلیون گردشگر رسید و همین روند افزایشی باعث شد تا به رتبه ششم پر بازدیدترین شهرهای دنیا صعود کند. اگر شما هم علاقمندید که به این شهر سفر کنید می‌توانید از صفحه‌ تورهای دبی بازدید کنید.

اما همه‌ این زرق و برق‌ها باعث نشود که فراموش کنید دبی در کشوری سنتی قرار گرفته است که تا چند دهه قبل، پیشرفتی در آن دیده نمی‌شد. پس اگر قرار است به این شهر سفر کنید باید از برخی قوانین آن آگاه باشید و از قوانین خاص این کشور تبعیت کنید.

باید از سواحل دبی لذت برد

قدم زدن در جوار آب‌های فیروزه‌ای خلیج‌فارس که منتهی به برج شگفت‌انگیز دبی می‌شود تجربه‌ای خاص برای شما به ارمغان خواهد آورد. برای ساحل‌گردی در دبی، ساحل‌های پرزرق و برق متعددی در این شهر وجود دارد که بازدید هریک از آن‌ها خالی از لطف نیست. مثل ساحل جمیرا، ساحل La Mer، Black Palace و ساحل الممزر.

باید از مساجد بازدید کرد

مسجد جامع جمیرا، تنها مسجد در دبی است که به عموم مردم اجازه‌ی بازدید می‌دهد و نمادی از شهر محسوب می‌شود. این مسجد تمام سنگی به سبک سنتی فاطمی ساخته شده و گنجایشی تا ۱۲۰۰ نفر را دارد.

هنگام غروب خورشید، عظمت هنر و زیبایی خیره کننده‌ی مسجد را می‌توان دید. شما می توانید از این مسجد بازدید کنید تا از آداب و رسوم، سنت ها و حتی غذاهای این منطقه مطلع شوید و بعد از آن می توانید نوشیدنی‌های سنتی عربی مانند قهوه‌ی عربی را هم امتحان کنید.

هنگام بازدید از مساجد لازم است که هم مردان و هم زنان با احترام برخورد کنند، به این معنی که دست و پا باید کاملا پوشانده شود و زنان نیز باید روسری بر سر داشته باشند.

مسجد دبی

باید از غذاهای عربی لذت برد

اصطلاحی وجود دارد که می‌گوید: هنگامی که در رم هستید، مانند رومیان رفتار کنید. در هر سفری توصیه می‌شود غذاهای محلی را تجربه کنید و دبی هم از این قاعده مستثنی نیست. غذاهای عربی سرشار از مواد اولیه خوش بو مثل نخود، جعفری، پنیر، سبزیجات تازه، روغن زیتون، گوشت کبابی و برنج است. غذاهای عربی که می‌توانید در دبی پیدا کنید، بی‌شمار هستند.

غذا در دبی

نباید از دست چپ استفاده کنید
در امارات متحده عربی مانند برخی از کشورهای دیگر مانند هند و اندونزی، دست چپ ناپاک فرض می‌شود. اگر قرار است غذایی را با دست بخورید سعی کنید از دست راست خود استفاده کنید (سخت است، اما می توانید انجام دهید) و به این نکته دقت داشته باشید که هرگز دست چپ خود را به سمت کسی نگیرید و با دست چپ کسی را به جایی دعوت نکنید. البته این یک قانون یا سنت سفت و سخت نیست ولی بهتر است آن را رعایت کنید.

مرد عرب

باید از مونوریل پیشرفته‌ دبی استفاده کرد
دبی، شهر ماشین‌های گران قیمت و لوکس است، به طوری که حتی پلیس دبی نیز از بوگاتی، لامبورگینی، استون مارتین و فراری استفاده می‌کند. اما اگر شما در سفر به دبی نمی‌توانید بنز یا مک‌لارن سوار شوید پس چرا از سیستم مونوریل لوکس دبی استفاده نکنید.

دبی

نباید به کسی توهین کنید
همه‌ی ما در حین رانندگی دچار خشم شده‌ایم، در دبی هم امکان کرایه‌ی خودروهای لوکس وجود دارد اما با این حال اگر می‌خواهید در دبی رانندگی کنید بهتر است دست های خود را بر روی فرمان خودرو محکم نگه دارید و هرگز با اشاره دست یا حتی به صورت لفظی به سایر رانندگان توهین نکنید. هرگونه توهین یا نزاع در دبی می‌تواند برای گردشگران گران تمام شود.

سفر به دبی

شب‌های بیابان را تجربه کنید
گشت و گذاری در بیابان‌های دبی، تجربه‌ی‌ شگفت‌انگیزی برایتان به ارمغان خواهد آورد، به ویژه که اگر شب را هم در بیابان بمانید و در میان ماسه‌های بیابان و سقف آسمان بخوابید. بعضی تورها، خدمات کمپینگ به همان شکل بدوی را ارائه می‌کنند و حتی می‌توانید شترسواری کنید. این گشت شبانه، گردشگران را به یاد دورانی می‌اندازد که کاروان‌ها تمام شبه‌الجزیره را با شتر طی می‌کردند.

کمپ در دبی

 نباید لوازم ممنوعه را با خود به دبی بیاورید
برای ورود به دبی، مراقب کالاهای ممنوعه باشید. از حمل قرص‌ها و داروهای آرام بخش و کدئین‌دار بپرهیزید. اگر داروهای تجویزی دارید، باید نسخه را با خود همراه داشته باشید و مطمئن شوید که دارو به وضوح برچسب گذاری و تجویز شده است.

 از برج خلیفه (بلندترین برج جهان) بازدید کنید

برج خلیفه با ارتفاع ۸۲۸ متر و دویست طبقه، بلندترین برج جهان است. ارتفاع آن سه برابر ارتفاع برج ایفل در پاریس است. اگر از ارتفاع ترس ندارید، به این برج بروید و از بالاترین ارتفاعی که ساخته‌ی دست انسان است، دبی را تماشا کنید. یک رستوران در طبقه‌ی صد و بیست و دو وجود دارد و یک استخر در طبقه‌ی هفتاد و شش که مرتفع‌ترین استخر شنا در جهان است. این برج باور نکردنی چنان مرتفع است که در طول ماه رمضان، افرادی که در بالاترین طبقه‌ها زندگی می کنند، باید دو دقیقه دیرتر از آنهایی که در طبقه های پایین تر زندگی می کنند، افطار کنند، زیرا می توانند برای دو دقیقه بیشتر خورشید را ببینند!

شهر دبی

لنج سواری را تجربه کنید

در خور دبی (Dubai Creek)، قسمت زیبای قدیمی‌تر شهر را با ساختمان‌های قدیمی که معماری عربی را منعکس می‌کنند ببینید و لنج‌های مسافری چوبی بسیار جذاب را امتحان کنید. امروزه خور دبی به یک جاذبه‌ی توریستی مهم تبدیل شده است و بسیاری برای سوار شدن بر لنج‌ها و خوردن ناهار و شام در این لنج‌ها صف می‌کشند.

لچ در دبی

 نباید بدون اجازه از کسی عکس بگیرید
وقتی که با مناظر باور نکردنی و جاذبه‌های توریستی دبی احاطه شده باشید، ممکن است وسوسه شوید که از تمام نماها و مناظر عکس برداری کنید که البته هیچ اشکالی ندارد، اما تا جایی مشکلی نیست که بی‌اجازه از زنان و کودکان حاضر در محیط عکس نگیرید. اگر حین عکس گرفتن، فردی در کادر شما قرار داشت، یا از او بخواهید از کادر بیرون برود یا از او اجازه بگیرید.

دبی

هتل دبی

 بازارهای دبی را از دست ندهید
دبی تعداد زیادی فروشگاه و بازار بزرگ دارد که برندهای محلی یا جهانی را عرضه می‌کنند. در کنار این بازارهای مدرن‌، بازارهای سنتی یا به اصطلاح سوک‌ها هم قرار دارند. سوک طلا و جواهر یکی از معروف‌ترین‌ها در دبی است. اگر اهل غذا و ادویه هستید هم می‌توانید به بازار ادویه سری بزنید. از دیگر سوک‌ها می‌توان به سوک عطر و پارچه اشاره کرد.

سوغات دبی

منبع: لست سكند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806735

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =