۰ نفر
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴
پورشه تاکسی پرنده می‌سازد

مدیر فروش پورشه می‌گوید در حال برنامه‌ریزی برای ساخت تاکسی پرنده هستند.

 

به گزارش خبرآنلاین، «دیتلِو فون پلاتن» در گفت‌و‌گو با مجله آلمانی Automobilwoche  تایید کرد که برای در دست گرفتن بازار «سرویس به اشتراک گذاری خودرو» و «تاکسی‌های هوایی» قصد ساخت تاکسی‌پرنده مسافری(نه باری) را دارند.{لینک}

وی به این مجله گفت: اگر بخواهم از کارخانه (واقع در Zuffenhausen) به فرودگاه اشتوتگارت بروم در بهترین حالت باید نیم ساعت وقت صرف کنم، درحالی که با تاکسی هوایی می‌توان در کمتر از 3 دقیقه و نیم به مقصد رسید.

وی افزود: تحت برنامه‌های تعریف شده، مسافرِ تاکسی پرنده، بدون نیاز به گواهینامه خلبانی، قادربه کنترل وسیله نقلیه خواهد بود، چراکه وظایف به طور خودکار تعریف شده و نیازی به گواهینامه مخصوص هوانوردی نیست.

پورشه با پیش‌بینی تغییر بازار حمل و نقل، از خودروهای معمولی به خودروهای خودران، با سرویس به اشتراک گذاری وارد این تحولات شده و دست به همکاری و مشارکت با کمپانی‌هایی زده است که در کار توسعه خودروهای پرنده هستند.

Italdesign، مسوول طراحی در فولکس واگن در نمایشگاه سال گذشته جنوآ خودروی پرنده مجهز به دو سرنشین به نام Pop.Up را که با همکاری ایرباس ساخته، به نمایش گذاشت.

پورشه، بخش خودروی اسپرت کمپانی فولکس واگن است و کمپانی آلمانی Volocopter رقیب اصلی آن محسوب می‌شود که تحت حمایت دایملر، لیلیوم جت و eVolo در اروپا و Terrafugia و Joby Aviation در آمریکا قرار دارد.

خودروی پرنده Pop.Up / عکس زیر

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 759839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
    9 1
    چه عقب مونده هستن ما سالهاست پراید پرنده را ساختیم از این جهان تااخرت در اندی از ثانیه