خانه ملت نوشت: عضو کمیسیون صنایع و معادن، بر ضرورت جلوگیری از واردات کالاهای مشابه تولید داخل تاکید کرد.

رمضانعلی سبحانی فر ، با اشاره به نامه 214 نماینده مجلس به رییس جمهور درباره ضرورت ممنوعیت واردات کالاهای مشابه تولبد داخل، گفت: زمانی  که محصولی در داخل تولید می‌شود چرا اجازه واردات آن را می‌دهیم؟ در خارج از کشور تولیدکننده ها محصولات‌شان را با نرخ بانکی دو تا سه درصد تولید می‌کنند، که با  هزینه تمام شده محصولات داخلی ما قابل مقایسه نیست، لذا ما باید از محصولات داخلی صیانت کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سیاست‌های کشور در حوزه واردات تنها با تعرفه موفق نبوده است، افزود:  واردات محصولاتی که در داخل به اندازه تولید می‌شود، باید ممنوع شود تا به تبع آن تولید غنی شده و اشتغال افزایش یابد.

سبحانی فر با اشاره به اینکه مهمترین و اصلی‌ترین ابزار مدیریت واردات کالا به کشور، تعیین مناسب حقوق ورودی و یا همان تعرفه واردات کالا است، ادامه داد:  تعیین تعرفه واردات کالا می تواند به طور مؤثر رقابت پذیری تولیدکنندگان داخلی را در مقایسه با محصولات مشابه خارجی به میزان لازم افزایش دهد، به ویژه درباره کالاهای دارای مشابه تولید داخل افزایش تعرفه واردات یک اقدام ضروری محسوب می شود که از سوی بسیاری از کشورهای دنیا اجرا می شود.

وی یادآور شد: استفاده از ابزار ممنوعیت واردات نیز یکی از اقدامات لازم برای مدیریت واردات و حمایت از تولیدکنندگان داخلی خصوصا در زمینه محصولات استراتژیک است.

نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مجلس نسبت به واردات بی‌رویه کالا حساسیت دارد، افزود: در قانون برنامه ششم توسعه از واردات بی‌رویه کالا جلوگیری شده و دولت نیز موظف است، تا نسبت به اجرای این قانون گام‌های مؤثری بردارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه مقابله با واردات کالاهای مشابه تولید داخل، یکی از ارکان سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بوده است، ادامه داد: اجرای این سیاست به عهده دولت است و دولت این اختیار را دارد که با واردات بی‌ رویه و همچنین کالای مشابه تولید داخل مقابله کند و مجلس نیز در این راستا با دولت همکاری های لازم را انجام داده و می دهد.

 

3535

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 763371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
    3 0
    چلوگیری از ورود کالاهایی که مشابه داخلی دارند فقط حلقه ای از یک زنجیره است. بنده مسئول خرید یک پروزه بزرگ ملی هستم و ترجیح می دهم تمام مواد و قطعات را از تأمین کننده خارجی بخرم زیرا در خارج از کشور ارز داریم، زیرا دولت محترم مطالبات چند هزار میلیاردی گروه ما را پرداخت نمی کند، زیرا به همین دلیل اگر از تأمین کننده داخلی خرید کنیم نمی توانیم پول او را موقعی بدهیم که به دردش بخورد و هر خرید داخلی ما به جای آن که شغل جدیدی ایجاد کند موجب می شود که تأمین کننده به دلیل بی پولی مجبور به تعدیل یعنی اخراج عده ای از کارکنان خود شود. حلقه اصلی در این زنجیره خرید داخلی آن است که دولت محترم تعهدات خود را انجام دهد و مطالبات ما را پرداخت نماید.
  • مهندس برق کارشناس ارش موتور الکتریکی IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
    3 0
    به نظر ایشان احترام می ذارم اگر منظورشان دفاع از شرکت مونتاژکار موتورهای الکتریکی بی کیفیت چینی در ایران یعنی جمکو ماشین سازی جوین سبزوار به اسم تولید ملی نباشد. تولید الکتروموتورهایی که طول عمری حدود یک چهارم نمونه های اروپایی با مصرف برقی حداقل 70 بیشتر از آنان آن هم با واردات قطعات از تامین کننده بی کیفیت چینی ، دفاع از اقتصاد مقاومتی نیست. بیایید صنایع را مجبور به خرید کالای باکیفیت و تولید با کیفت کنیم نه آنکه به اسم تولید داخل ، محصولات بی کیفیت چینی را مونتاژ و تیشه به ریشه این صنعت و کشور بزنیم.
    • بی نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
      2 0
      آن چه بنده عرض کردم هیچ ربطی به این شرکت ندارد؛ به اقتصاد مقاومتی هم ربطی ندارد. سخن اصلی بنده آن بود که دولت تعهدات خود را انجام نمی دهد و بالتبع شرکتها و گروههای بزرگ هم نمی توانند تعهدات خود را انجام دهند.
  • بیمار IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
    1 0
    متاسفانه برخی داروهای تولید داخل آزیترومایسین اصلا کیفیت خارجی زیتروماکس را ندارد . و به توصیه پزشکان حتما می بایست داروی خارجی را استفاده کنیم .
  • ایرانی IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
    1 0
    تجربه نشان داده برای حمایت از تولید داخل بالا بردن تعرفه ها و محدودیت واردات هیچ کمکی نمی کند بلکه بازاز کالای قاچاق را نیز داغ تر خواهد کرد .
  • بی نام IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
    1 0
    ابتدا می بایست کیفیت تولید داخل را بهبود بدهیم . در غیر اینصورت با تعرفه 120 درصدی روی اتومبیل باز هم واردات خواهیم داشت .
  • بی نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
    1 0
    هر نوع محدودتی بدون برنامه باعث افزایش بی رویه قیمت ها خواهد شد.