قائم مقام سازمان اورژانس کشور در مدیریت بحران گفت: هم افزایی دستگاه های خدمات رسان حین بحران ضروری است.

دکترحمید رضا خانکه در جلسه حوادث و فوریت های پزشکی که در شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی برگزار شد به وضعیت حوادث و بلایا در دنیا وایران، سلامت در حوادث و بلایا، اقدامات انجام شده و برنامه های آینده پرداخت.

وی خاطر نشان کرد: درنیمه اول سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۴۹ حادثه در ۷۳ کشوربا۳۲۶۲ کشته، بیشترین حوادث سیل و نشست زمین در آسیا وآمریکای جنوبی و درآفریقا بیشترین خطرات رخ داده است.

این مقام مسئول گفت:استانهای قم،خوزستان،لرستان،چهارمحال و بختیاری،فارس،آذربایجان غربی ومرکزیبه ترتیب دارای افزایش تلفات حوادث ترافیکی در سال ۹۵نسبت به سال ۹۴بوده اند.

وی تصریح کرد: شرایطی باعث افزایش تاثیرپذیری یک جامعه در برابر اثر مخاطرات می شوند که این شرایط توسط عوامل فیزیکی، اجتماعی، اقتصادی و محیطی یا برخی فرایندها تعیین می‎ شود.

دکتر خانکه، امداد و نجات،تخلیه اضطراری قربانیان به مکان امن،ارائه کمک‎های اولیه و انتقال به مراکز درمانی،درمان مصدومان،فراهم کردن سرپناه اضطراری، بهسازی محیط، تهیه غذا و آب،مدیریت اجساد و مفقودین ،برقراری امنیت واز سرگیری خدمات ضروری اعم از آب، انرژی و ارتباطات را اقدامات لازم جهت پاسخ به اثرات وقوع مخاطرات عنوان کرد.

وی ارزیابی مجدد آسیب‎ها، بازسازی زیرساخت‎های حیاتی آب، برق، گاز، مخابرات و ... ،تعمیر یا بازسازی تسهیلات دولتی و منازل مسکونی ،ادامه ارائه خدمات مورد نیاز مردم و ارائه تجهیزات مکمل و حمایتی از اقدامات ویژه جهت بهسازی اثرات ناشی از وقوع مخاطرات برشمرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان مرکزی نیز در این جلسه گفت :از ظرفیت های مردمی باید در زمان بحران به بهترین نحو ممکن استفاده شود.

دکتر بهرامی افزود: نقشه خطر باید تهیه و براساس آن سناریو تنظیم شود.

وی هدف از تشکیل مرکز مدیریت بحران را ارتقای خدمات رسانی با همفکری دستگاه های اجرایی در زمان بحران عنوان کرد.

دکتربهرامی برآموزش و تمرین لازم دستگاه های اجرایی طی مانورهایی تاکید کرد و افزود: برگزاری چنین مانورهایی در کاهش حوادث و مخاطرات حین بحران تاثیرگذار است.

معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم در این جلسه بابیان اینکه کشور ایران جز کشورهای حادثه خیر است،افزود:مدیریت بحران و آموزش مردم در حین بحران ضروری است.

مهندس محمودی افزود: پتانسیل های مردمی و استفاده از ظرفیت رسانه ها و اطلاع رسانی صحیح در بحران نقش موثری دارند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 763619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =