مدیرکل زندان‌های استان اردبیل گفت: جمعیت کیفری زندان‌های استان اردبیل در سال ۹۶ نسبت به سال گذشته با ۱۲ درصد افزایش روبه‌رو بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ مراد فتحی در دیدار با امام جمعه اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر بالا بودن جمعیت کیفری به یک مشکل اساسی در زندان‌های استان تبدیل شده است که می‌تواند برنامه‌های تعلیمی و تربیتی را تحت‌الشعاع قرار دهد که باید تلاش کنیم در راستای کاهش جمعیت کیفری اقدامات اساسی انجام دهیم.

فتحی با اشاره به افزایش 12 درصدی جمعیت کیفری زندان‌ها در سال 96 نسبت به سال گذشته گفت: توجه جدی جامعه به مقوله زندان و کاهش تقاضا از سوی مردم برای اعمال مجازات حبس در دعاوی قضایی و استفاده قضات محاکم از جایگزین‌های حبس گامی مهم در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها بوده که باید در این زمینه اقدام شود.

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل با قدردانی از تلاش‌های رئیس کل دادگستری استان برای نهادینه شدن مجازات‌های جایگزین حبس بیان کرد: تعامل دادستان مرکز استان و دیگر دادستان‌های شهرستان‌ها برای افزایش اشتغال زندانیان نیز امری شایسته و قابل قبول بوده که در این زمینه نیز کارهای مطلوبی انجام شده است.

فتحی با اشاره به برنامه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان، برنامه‌های فرهنگی و تربیتی، بهداشت و درمان و حقوق شهروندی تصریح کرد: در راستای تحقق این اهداف و برنامه‌ها اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام می‌شود تا بتوانیم در مدت حضور این افراد در زندان‌ها برخی آموزش‌ها را به این افراد ارائه دهیم.

وی با اشاره به تحقق بالای 230 درصدی برش استانی برنامه توسعه در رابطه با اشتغال زندانیان افزود: قبل از اشتغال ما بر این باوریم تا فرد زندانی یک حرفه مناسب و مورد علاقه یاد بگیرد تا بتواند پس از آزادی معیشت خود را تامین کند و در این زمینه در سطح زندان‌های استان سه هزار و 501 مورد گواهینامه فنی و حرفه‌ای برای زندانیان در سال 96 صادر شده است که این رقم تحقق 270 درصدی برش استانی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 764054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =