76 هزار پرونده در شوراههای حل اختلاف  مختومه شد/ تخلفات مطبوعاتی رو به کاهش است

رئیس کل دادگستری لرستان صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران گفت : 76 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف مختومه شده است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، جعفر بدری گفت:  اعتقاد دارم که مردم به عملکرد قضات اعتماد دارند حالا کسی زیاده خواهی دارد و حقی ندارد و توقع دارد دادگستری به نفع آن ها حکم دهد، آنچه مربوط به اشخاص تحصیلکرده و مطلع است تایید می کنند که دادگستری امروز مرجع احقاق حق است.

وی افزود:  سال گذشته ۱۴۵ هزار پرونده در دادگستری لرستان مختومه شد که از این تعداد ۱۶ هزار مورد اعتراض واقع شده و به دادگاه تجدید نظر فرستاده شد و 20 درصد این احکام نقض شده است و بقیه تایید شده اند. رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه در عمل آنچه باعث موفقیت است شفافیت در کار است، شفافیت اگر در هر یک از این ارگان ها و ادارات دولتی مبنای عملکرد باشد از بروز مفسده ها جلوگیری می شود، افزود: تنها دستگاه حکومتی که شفافیت را مبنای کار قرار داده دستگاه قضایی است؛ مراحل رسیدگی و تصمیمات و آراء در دستگاه قضایی در معرض دید اشخاص است.

رییس دادگستری استان اظهار داشت: شفافیت مبنا قرار گرفته و این امر باعث شده آراء از اتقان و استدلال کافی برخوردار باشد و اعتماد عمومی هم افزایش یابد.

بدری همچنین در ادامه  با بیان اینکه امروز همه روی فساد حساس هستند، از مقامات عالی تا مردم عادی کوچه و بازار تصریح کرد: کوچکترین فسادی حساسیت های فوق العاده ای ایجاد می کند.

رئیس کل دادگستری لرستان ادامه داد: نمی گویم توانسته ایم همه حاشیه ها را منفی کنیم؛ به هر حال اشخاصی هستند که متوسل می شوند به دلال ها، دلال ها و واسطه های رفته اند فریب داده اند تا پرونده افراد را پیگیری کنند، با این دلال ها برخورد شده و به زندان رفته اند.

بدری در خصوص تخلفات مطبوعاتی تصریح کرد : تخلفات مطبوعاتی در استان در مقایسه با سال های قبل رو به کاهش است،  سال گذشته ۷ پرونده و امسال ۲ پرونده تخلفات مطبوعاتی در دادگاه کیفری بررسی شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =