به‌روز ترین باغ‌ وحش‌ ایران در علیصدر همدان افتتاح می‌شود

معاون فنی و محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: دهکده طبیعت در محوطه غار علیصدر همدان یکی از به‌روز ترین باغ‌وحش‌های ایران است، که در حال حاضر گونه‌های مختلفی از پستانداران، پرندگان، گوشتخوارن و علف‌خوارن در این باغ وحش جمع آوری شده و به زودی افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین همدان ؛ مهدی صفی‌خانی، طی گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: دهکده طبیعت علیصدر توسط یکی از اهالی این منطقه احداث شده است.

وی با اعلام اینکه این دهکده در حاشیه روستای علیصدر قرار دارد گفت: در نزدیکی روستای علیصدر محلی توسط یکی از اهالی تملک شده و با پیگیری، مجوزهای لازم برای احداث این دهکده نیز از محیط زیست دریافت شده است.

صفی خانی، وسعت این باغ وحش را 4 هکتار اعلام کرد و افزود: 42 گونه پستاندار، 3 گونه دوزیست، 59 گونه پرنده‌های وحشی و سایر پرندگان اهلی فعلا در این مرکز جمع آوری و مراحل احداث این باغ وحش توسط کارشناسان محیط زیست پایش و تمامی مجوزها نیز از دستگاه‌های مختلف اخذ و موافقت اصولی آن صادر شده است.

صفی‌خانی درباره انتقال گونه‌های مختلف حیات وحش به این دهکده، یادآور شد: گونه‌های آسیب دیده محیط زیست همدان از جمله گرگ به این باغ وحش منتقل شده و از تهران و سایر باغ وحش‌های کشور نیز تعدادی از گونه‌های کم یاب تأمین شده است.

معاون فنی ومحیط طبیعی اداره‌کل محیط زیست استان همدان خاطرنشان کرد: یک باغ وحش حداقل باید دامپزشک و یک مسئول فنی داشته باشد و مسائل ایمنی و حفاظتی و استاندارد مورد نیاز هم برای نگهداری گونه های مختلف رعایت شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =