۰ نفر
۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مبلغ: نطق روحانی، یک فرصت طلایی است

یک فعال سیاسی در گفتگو با خبرآنلاین، حضور رئیس جمهوری را در اجلاس سالانه سازمان ملل اقدامی در جهت خنثی سازی طرح ایران‌هراسی عنوان کرد.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین روحانی قرار است فردا در مجمع عمومی سازمان ملل به بیان مواضع و دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران در موضوع های بین المللی بپردازد.

روحانی و ترامپ


مرتضی مبلغ، فعال سیاسی حضور رئیس جمهوری را در این اجلاس اقدامی در جهت خنثی سازی طرح ایران هراسی عنوان می کند و می گوید: اجلاس سازمان ملل متحد فرصت خوبی برای مذاکره سازنده با سران کشورها و تشریح سیاست های ایران در منطقه و در جهان است. حضور در این اجلاس فرصتی است مغتنم برای اینکه بتوانیم بدون تمهیدات گسترده با مقامات عالی‌رتبه سایر کشورها به مذاکره بپردازیم.

وی با اشاره به کارشکنی ها و تخلفات آمریکایی ها و نقض آشکار توافقنامه بین المللی برجام توسط رئیس جمهوری آمریکا گفت: این اقدام ترامپ شکافی بین آمریکا و اروپا به وجود آورد و سخنرانی رئیس جمهوری کشورمان در این شرایط یک فرصت طلایی را به وجود می آورد تا مواضع ایران و کارشکنی های آمریکا تبیین شود. آقای روحانی می تواند از فرصت به وجود آمده برای اینکه آمریکا را بیشتر منزوی و بتواند همگرایی بین خودش و سایر کشورها علیه رفتار خطرناکی که ترامپ به وجود آورده ایجاد کند. در شرایط فعلی که آمریکا دشمنی های خود با ایران را تشدید بخشیده است حضور رئیس‌جمهور در سازمان ملل بیش از هر زمان دیگر از اهمیت برخوردار است.

مبلغ در خصوص اهمیت دیدارهای دوجانبه رئیس جمهوری در این سفر نیز گفت: دیدارهای دوجانبه با سران عالی رتبه، همگرایی سازنده و مثبت را بین جمهوری اسلامی و سایر کشورها ایجاد می کند. آقای روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران بهتر از هر کشور دیگر می‌تواند وارد این عرصه شود و از موضع جهانی و به خطر افتادن منافع بین‌المللی صحبت کند و جریان افراطی و تندروی حاکم دار آمریکا را منزوی‌تر کند.

49312

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا GB ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
    1 1
    در خصوص صحبت های آقای روحانی هوشمندانه خواهد بود تا به دام ساده نگاران یا بد خواهان نیافتاد. صحن اجلاس سازمان ملل نه محل محاکمه است و نه تا کنون ذره ای از مسایل دنیا متقاعب سخرانی ها حل و فصل شده است. پرهیز از برخی عبارات هوشمندانه و واضح است، به طور مثال: موشکهای ما مشروع هستند، ما موشکهای خود را قویتر کرده و افزایش خواهیم داد، ما تروریسم را با سلاحهای قدرتمندمان نابود خواهیم کرد، ما ترامپ را سر جایش خواهیم نشاند و شکست خواهیم داد و .....وقایع سوریه و عملیات تروریستی اهواز نباید باعث شوند تا سیاسیون خصوصا در تریبون سازمان ملل دچار تند گویی شوند. اتخاذ موضع قدرت نیز شایسته است با ظرافت و نه با القای خشونت بیان شود. از مواضع متعادل معمولا کمنر سوء استفاده تبلیغاتی میشود.
  • رضا GB ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
    1 0
    بنابراین نباید به دام ترامپیست ها افتاد. همچنین با توجه به اختلافات و گوناگونی های فرهنگی و زبانی استفاده از کنایه، تشبیه، استعمار و در مواردی تمثیل علاوه بر ایجاد دردسر و برهم ریختگی در ترجمه زنده، معمولا باعث عدم فهم مطلب توسط مخاطب شده و یا حتی میتواند باعث سوء تعبیر شود. هوشمندانه است تا هدف تقویت مواضع به حق کشور باشد و نه زدن ترامپ. اگر در راستای بیان مواضع کشور عریان کردن اقدامات ترامپ لازم است، انجام آن قابل توجیه و عقلانی است. از نظر تاثیر گذاری بر مخاطب میتوان شروع و پایان صحبت را در راستای مهمترین هدف سخنرانی طراحی کرد. شروع صحبت میتواند با اشاره به ماده اول منشور سازمان ملل در خصوص حفظ صلح و امنیت بین المللی شروع شود. در خصوص مبارزه با تروریسم پیشنهاد میشود اشاره آقای روحانی به
  • رضا A1 ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
    0 0
    به مبارزه با فقر و فراهم کردن ساختارهایی برای گسترش آموزش و ایچاد آگاهی در کشورهای فقیر تا از ایجاد افراط گرایی جلوگیری شود. در واقع تاکتیک آقای روحانی بر مبارزه نرم یعنی گسترش آموزش و مشابه آن باشد تا مثلا پاسخ دندان شکن و ویرانگر به تروریسم. در خصوص حادثه تروریستی اهواز میتوان اشاره کرد که:" تروریستها با حمایت مالی چند کشور "سابقه دار و متخصص حاشیه خلیج فارس در ایجاد و توسعه افراطی گرایی" تعداد زیادی از مردم ایران را به خاک و خون کشیده اند که سران و سازمان های گروه های تروریستی مربوطه متاسفانه در اروپا ساکن بوده و از آنجا این عملیاتها را با پولهای کشورهای خلیج فارس هدایت میکنند. ما از دوستان اروپایی خود خواسته ایم، با سازمانهای تروریستی ساکن در اروپا مقابله کنند"
  • رضا A1 ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
    0 0
    در اینجا بدون نام بردن از کشوری اروپایی، فشار سیاسی محسوسی به اروپا وارد میشود. در خصوص مسایل موشکی دفاع از برنامه موشکی و آب و تاب دادن به آن به نظر کمک کننده نیست و حتی اثر معکوس میتواند داشته باشد. اصولا تاکید بر بدیهیات زیر سوال بردن آنها است. مثلا گفته نمیشود که استفاده از آب آشامیدنی سالم حق قانونی ما است. اما میتوان به نوعی کوتاه به این موضوع اشاره کرد، مثلا: " ابزارهای دفاعی ایران مانند برنامه های موشکی صرفا جنبه دفاعی و بازدارندگی داشته و تهدید برای هیچ کشوری نیستند. ایران خواستار صلح و حسن روابط همراه با احترام به منافع متقابل با همه کشورهای جهان است و در راستای تحقق آن همواره تلاش کرده است"