هواپیما به سخت‌ترین جای کوه برخورد کرده است؛ ۳۰متر پایین‌تر از قله/ امکان فرود هلی‌کوپتر وجود ندارد

مهر نوشت: خلبان بالگردی که قطعاتی از هواپیما را مشاهده کرده است گفت: هواپیما به پایین نوک قله برخورد کرده است.

کاپیتان سهیلی اظهار داشت: هواپیما در مسیر پروازی خود به حدودا ۳۰ متر پایین تر از نوک قله برخورد کرده است.

وی بیان کرد: هواپیما دقیقا در مسیر پروازی خود بوده و به نوک قله برخورد کرده و قطعه قطعه شده است و تنها بخشی از بدنه که آرم شرکت آسمان بود مشاهده می شود.

سهیلی گفت: شیب این قسمت از کوه بسیار زیاد است و امکان نشست بالگرد به هیچ وجه وجود ندارد و تنها کوهنوردان می توانند اجساد را منتقل کنند.

وی گفت: از صبح جستجو را آغاز کردیم و پس از ۱.۵ ساعت پرواز در مسیر پروازی هواپیما لاشه مشاهده شد.

تلاش هلال احمر برای ورود امدادگران به منطقه سقوط هواپیما تا بعد ازظهر

ایسنا نوشت: حسن درخشان- مدیرمرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر- درباره روند ادامه عملیات جست‌وجو توسط نیروهای هلال احمر توضیح داد و گفت: طی جلساتی که شب گذشته داشتیم استراتژی‌های جست‌وجو به دو منطقه تقسیم شد. با توجه به این استراتژی تیم‌هایی از سمت جنوب رشته کوه دنا؛ یعنی ازسمت "سی سخت" و تیم‌هایی از سمت شمالی و سمیرم جست‌وجو را ادامه داده‌اند.

وی ادامه داد: امروز صبح با پرواز بالگردها و پهبادها، منطقه‌ای مشخص شد که احتمالا لاشه هواپیما دیده شده است. از این مناطق عکسبرداری شد و مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت. این منطقه نزدیک شهر یاسوج و در ارتفاع 4000 متری این منطقه قرار دارد. این مناطق رشته‌ کوههایی سخت و صعب العبور دارد و امیدواریم تا بعداز ظهر تیم‌های امدادی و جست‌وجوگران بتوانند وارد این منطقه شوند و آن را مورد ارزیابی اولیه قرار دهند.

درخشان تاکید کرد: این منطقه راه عبوری ندارند و تیم‌ها مجبور هستند به صورت زمینی و هوایی پیاده شوند تا جست‌وجوی اصلی را انجام دهند و اجساد و پیکرها را به مناطق پایین‌تر ادامه دهند. در حال حاضر نمی‌توان گفت امکان فرود بالگردها در این منطقه صفر است و باید ارزیابی دقیق‌تری انجام شود. بالگردها در منطقه حضور دارند و در حال ارزیابی هستند. سپاه و هلال احمر خلبان‌های خوبی را در اختیار دارد که امیدواریم بتوانند در این منطقه فرود آیند.

یک تیم هوایی به محل سقوط هواپیما اعزام شده 

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: کاپیتان گودرزی، خلبان امداد ونجات هلال احمر و شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امدادونجات با بالگرد به منطقه اعزام شده اند

او افزود: هواپیما به سخت ترین جای ممکن برخورد کرده است و نیازمند بررسی های بیشتر برای انتقال اجساد است

گودرزی گفت: به محض اینکه سناریوی پیش بینی شده از سوی تیم اعزامی تایید شود کار انتقال اجساد را آغاز می کنیم بسکت هایی برای بسته بندی اجساد و انتقال به پایین آنها از دیروز مهیا شده است

رئیس سازمان امداد و نجات: امیدواریم تا یک ساعت به محل برسیم

همچنین سازمان امداد و نجات گفت:‌ امکان شب ماندن در قله برای تیم‌های امداد و نجات فراهم است

او افزود: امیدواریم کمتر از 1 ساعت به محل برسیم و در اولین فرصت اجساد را با بالگرد انتقال دهیم

فتحی:هواپیما به سخت‌ترین جای ممکن برخورد کرده است

مهر نوشت: معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت: هواپیما به سخت‌ترین جای ممکن برخورد کرده و نیازمند بررسی‌های بیشتر برای انتقال اجساد توسط بالگرد هستیم. به محض اینکه سناریوی پیش بینی شده از سوی تیم اعزامی تایید شود کار انتقال اجساد را آغاز می‌کنیم.

تیم عملیاتی برای پیدا کردن جعبه سیاه هواپیمای تهران یاسوج عازم شدند

ایسنا نوشت: مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات سازمان هوانوردی در منطقه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج اعلام کرد: تیم ۴ نفره عملیاتی هلال احمر برای پیدا کردن جعبه سیاه هواپیما و اجساد سرنشینان هواپیما عازم محل سقوط شدند.

محمد سعید شرفی مدیر کل دفتر نظارت بر عملیات سازمان هوانوردی در منطقه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج اعلام کرد: تیم ۴ نفره عملیاتی هلال احمر برای پیدا کردن جعبه سیاه هواپیما و اجساد سرنشینان عازم محل سقوط شدند.

شرفی اولویت‌های گروه 4 نفره تجسس را به این ترتیب اعلام کرد: پیدا کردن جعبه سیاه، یافتن اجساد و پس از آن لاشه هواپیما مهم‌ترین اولویت‌هاست.

امکان فرود هلی‌کوپتر وجود ندارد

میزان نوشت: فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: هم‌اکنون کلاه‌سبز‌های تیپ ۶۵ نیرو مخصوص نزاجا، با فرماندهی میدانی امیر «نوذر نعمتی» جانشین نیروی زمینی ارتش، با سازماندهی مناسب و تجهیزات پیشرفته، در حال حرکت برای رسیدن به محل اجساد سانحه هوایی در ارتفاعات دنا هستند.

امیر «کیومرث حیدری» با اشاره به آخرین اقدامات نیروی زمینی ارتش برای پیدا کردن و انتقال اجساد حادثه سقوط هواپیمای مسافربری «اِی تی آر» اظهار کرد: هم‌اکنون کلاه‌سبز‌های تیپ ۶۵ نیرو مخصوص نزاجا، با فرماندهی میدانی امیر «نوذر نعمتی» جانشین نیروی زمینی ارتش، با سازماندهی مناسب و تجهیزات پیشرفته، در حال حرکت برای رسیدن به محل اجساد سانحه هوایی در ارتفاعات دنا هستند.

وی با بیان اینکه کلاه‌سبز‌ها تیپ ۶۵ نوهد حدودا تا یک ساعت و نیم دیگر (ساعت ۱۴)، به محل اجساد این سانحه هوایی خواهند رسید، گفت: نیروهای‌مان زبده و کارآزموده هستند و تجهیزات‌مان نیز برای انتقال اجساد کافی است.

امیر حیدری ادامه داد: به لحاظ شرایط جغرافیایی، امکان فرود هلی کوپتر در محل سقوط هواپیما وجود ندارد.

۴۷۴۷

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 756430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
    0 0
    همون روز اول گفتم که باید در بلندترین نقاط قله دنبال بقایا باشند نه در دامنه کوه
  • بی نام A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
    0 0
    این هواپیما قادر به پرواز در ارتفاعات زیاد, نزدیک به کوههای بلند ایران مثل دماوند و دنا نیست. و اصلا نباید از این هواپیمای ملخیتوربوپراپ بر فراز کوههای بلند ایران استفاده کرد, زیرا یخ زدگی عامل بسیار مهمی برای سقوط این هواپیماست. کاربرد این هواپیما برای دشت و جاهای هموار و کم ارتفاع است.