۰ نفر
۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶

در چین برای ورود به بهشت تنها کافی‌ست سوار ماشین شده و کمی رانندگی کنید! در مرکز شهر ژانگجیاجی Zhangjiajie در استان هونان Hunan چین، گذرگاهی وجود دارد که بازدیدکنندگانش را آرام آرام به سوی بهشت هدایت می‌کند. این مسیر زیبا بر روی کوه‌های تیانمن Tianmen ساخته شده است و وقتی که ماشین‌ها مسیری سربالایی را طی کرده و به ارتفاع 24,500 فوتی می‌رسند، دروازه‌ی بهشت پیش چشمان مسافرانشان نمایان می‌شود.

اینجا در ارتفاع 5000 فوتی از سطح دریا صخره‌ای شبیه به یک کمان زیبا شکل گرفته است؛ این کمان در حقیقت مرتفع‌ترین دروازه‌ی طبیعی در جهان محسوب می‌شود و به راستی بسیار باشکوه و حیرت‌انگیز است. منظره و چشم‌انداز این ناحیه به قدری زیباست که نمی‌توان آن را توصیف کرد و همین زیبایی بی‌همتاست که سبب شده تا گردشگران خارجی و داخلی فوج فوج بیایند تا شاهد دروازه‌ی بهشت باشند.

زیبایی این خطه از چین به همین‌جا ختم نمی‌شود بلکه بازدیدکنندگان برای رسیدن به نقطه‌ی عطف دروازه‌ی بهشت باید از اتومبیل‌هایشان پیاده شده و حدود 999 قدم پیاده‌روی کنند، به این بخش از کوه تیانمن راهروی بهشت می‌گویند. باید بدانید که عدد 9 در چین عدد خوش یومنی است و آن را نشان خوشبختی و ابدیت می‌دانند. البته چینی‌ها به فکر افرادی که توانایی پیاده‌روی ندارند، نیز بوده‌اند، هر کسی که بخواهد می‌تواند سوار بر اتوبوس شده و از مسیر باریک مخصوص اتوبوس، خود را به بالای دروازه‌ی بهشت برساند. اتوبوس‌هایی که این مسیر را می‌پیمایند 99 بار توقف دارند، بنابراین مسافرانشان باید صبور باشند. باهم چند تصویر از این دروازه‌ی رویایی را تماشا می‌کنیم و سپس بیشتر از بهشتِ چین خواهیم گفت.

دروازه بهشت در چین

دروازه بهشت در چین

دروازه بهشت در چین

انتهای دروازه ی بهشت چین

دروازه‌ی بهشت که شبیه به یک غار است به خودی خود 430 فوت ارتفاع و 190 فوت عرض دارد. بد نیست بدانید که اینجا تا سال 263 میلادی یک غار معمولی بود اما در این سال یک طرف صخره‌ها فرو ریخت و چنین دروازه‌ی زیبایی را به وجود آورد. برخی از بومیان معتقدند که این دروازه سحرآمیز است و آن را مقدس می‌دانند؛ بنابراین مراقب باشید که در هنگام بازدید از دروازه‌ی بهشت به اعتقادات مردم محلی بی‌احترامی نکنید. در واقع می‌توان گفت دلیل این که چینی‌های بسیاری کوه تیانمن را مقدس می‌دانند، وجود همین دروازه‌ی بهشت است.

گردشگرانی که دوست دارند در طی طبیعت‌گردی، کمی رنگ مذهبی به سفرشان بدهند، می‌توانند از معبدی که در همین منطقه وجود دارد نیز دیدن کنند؛ این معبد در سال 870 میلادی ساخته شده و بسیار جالب است.

دروازه بهشت در چین

دروازه بهشت در چین

دروازه بهشت در چین

سخن آخر

نظر شما درباره‌ی دروازه‌ی بهشت چیست؟ از نظر شما این مکان مستحق چنین صفتی هست؟ آیا مکان دیگری را می‌شناسید که همچون دروازه‌ی بهشت چین، زیبا و باشکوه باشد؟

دیدگاه‎ها، انتقادات و سفرنامه‌های خود را با ما در میان بگذارید. بی‌صبرانه منتظر نظرهای شما عزیزان هستیم.

منبع: لست سكند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =