تشییع پیکر تصویرگر خاطره‌ساز نسل‌ها/ انتقاد از بی‌توجهی صداوسیما به هنرمندان

مراسم تشییع پیکر صادق صندوقی هنرمند پیشکسوت با حضور هنرمندان و مردم برگزار شد. کم توجهی رسانه‌ها و صداوسیما به این هنرمند از جمله موضوعات مورد اشاره در این مراسم بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم تشییع پیکر صادق صندوقی نقاش و تصویرگر پیشکسوت کتاب‌های قصه و درسی کودکان و نوجوانان صبح روز جمعه دوم شهریور در خانه هنرمندان برگزار شد. این هنرمند روز چهارشنبه 31 مرداد در سن 74 سالگی درگذشت.

در ابتدای این مراسم محمدرضا زائری با اشاره به اینکه نسل ما با آثار صندوقی بزرگ شده است، گفت: «هرکسی که چشمانش با آثار این هنرمند بزرگ شده است امروز عزادار اوست، این لحظات بسیار سخت و حساس است. صندوقی امروز به صندوق خود می‌رود و دیر یا زود نوبت به ما هم می‌رسد.»

محمدرضا زائری در مراسم تشییع صادق صندوقی

در بخش دیگر این مراسم مصطفی رحماندوست شاعر و نویسنده ادبیات کودک و نوجوان هم با تاکید بر اینکه ما حس بصری‌مان را مدیون صادق صندوقی هستیم، بیان کرد: «از امروز هر کس که یاد صندوقی می‌افتد، گویی یاد خاطرات دوران کودکی اش افتاده و می گوید که من با آثار او بزرگ شدم.»

او ادامه داد: «من حدود شش، هفت سال افتخار همکاری با این هنرمند را داشتم و او تصویر می‌ساخت و من بدون شک از او تبعیت می‌کردم.»

مصطفی رحماندوست در مراسم تشییع صادق صندوقی

سیدعباس میرعظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت دیگر سخنران این مراسم بود که ضمن گلایه از صداوسیما، گفت: «متاسفانه امروز شاهد آن هستیم که رسانه ها و صداوسیما برای درگذشت برخی از هنرمندان همه کار انجام می دهند اما از هنرمندانی چون صندوقی غافل هستند، در حالی که ما و خیلی از مردم زندگی‌شان بر پایه خاطراتی که با آثار این هنرمندان داشته‌اند ساخته شده و پیش رفته است.»

مراسم تشییع پیکر صادق صندوقی

در پایان این مراسم حجت الاسلام زائری بر پیکر صندوقی نماز خواند و پیکر این هنرمند روی دستان علاقه‌مندان به او تشییع و راهی آرامگاه ابدی شد.

241243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 799278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
    5 0
    ای وای، خدا رحمتش کند. صادق صندوقی تصویرگر بسیاری از کتاب های دوران کودکی من بود. نقاشی های جالبی روی جلد کتاب ها می کشیدند. پرکار هم بودند.کتاب های ژول ورن و خیلی کتاب های دیگر. پای نقاشی هایش را هم همیشه امضا می کرد. از انسان ها جز یاد چه می ماند. افسوس