دستگاه پیشرفته شتاب دهنده خطی برای درمان‌های پیشرفته بیماری‌های مختلف من‌جمله سرطان تهیه شده توسط خیرین با حضور سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی و سرپرست فرمانداری ارومیه در بیمارستان خیریه تخصصی و فوق تخصصی امید ارومیه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، دستگاه پیشرفته شتاب‌دهنده خطی انرژی بالا برای درمان‌های پیشرفته بیماری‌های مختلف از جمله سرطان صبح امروز با حضور مصطفوی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی و ملامحمدی‌زاده سرپرست فرمانداری ارومیه در درمانگاه تخصصی انکولوژی و رادیوتراپی بیمارستان خیریه امید ارومیه به بهره‌برداری رسید.

بیمارستان خیریه تخصصی و فوق تخصصی امید ارومیه

به گفته داوود کیارنگ مهندس دستگاه های رادیوتراپی شتاب دهنده، روش عملکرد این دستگاه جایگزین پرتودرمانی و کبالت شده ضمن اینکه دستگاه شتاب‌دهنده انرژی بالای بیمارستان خیریه امید از شرکت الکتای انگلستان خریداری شده و از تکنولوژی جدید روش درمانی دنیا برخوردار است.

وی همچنین اذعان کرد: در این روش، حجم تابش پرتوها با توجه به شکل توده سرطانی منطبق شده و بدون آسیب به اعضا و بافت های مجاور، رادیوتراپی می کند.

دستگاه پیشرفته شتاب دهنده خطی انرژی بالا

وی همچنین خاطر نشان کرد: این دستگاه جز تهران، تنها در چند شهر دیگر کشور برای درمان بیماران استفاده می‌شود و بیمارستان خیریه امید تنها مرکز دارنده این دستگاه در شمال‌غرب کشور است و برای این واحد، هزینه ای بالغ بر دو میلیون و ششصدهزار یورو بکمک خیرین هزینه شده و به نام خیر بیمارستان " یعقوب صادق نوبری " نامگذاری شده است.

بیمارستان خیریه تخصصی و فوق تخصصی امید ارومیه

شایان ذکر است با راه‌اندازی این دستگاه، بیماران استان آذربایجان‌غربی نیازی برای درمان در سایر استان‌ها و یا مرکز کشور را نخواهند داشت و امکان درمان آنها در مرکز استان، ارومیه فراهم خواهد بود.

گفتنی است، بیمارستان خیریه تخصصی و فوق تخصصی امید وابسته به انجمن خیریه امید، اردیبهشت ماه سال گذشته با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسید و هم اکنون یکی از بزرگترین بیمارستان‌های خیریه در سطح کشور به شمار می‌رود.

عکاس: حمید اکبری

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =